today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto neko nigde ne stigne, iako se kreće!

Najstarija kompanija na svetu je zapravo hotel koji je u porodičnom vlasništvu od 705. godine – više od 1300 godina! Satistika danas pokazuje da se 9 od 10 novoosnovanih firmi ugasi za manje od dve godine… Pitanje koje se nameće glasi: zašto neke kompanije izdrže godinama ili vekovima na tržištu, dok druge propadnu već u prvoj godini svog poslovanja?
Uspešnim firmama su potrebni kvalitetni ljudi i komunikacija. Ljudi koji znaju da razmišljaju, odlučuju, koji su posvećeni proizvodima ili uslugama kompanije i rade u pravcu realizacije odluka, ali vide i širu sliku tržišta i vremena u kome živimo i proaktivno komuniciraju sa ciljnim javnostima.
Uspešne kompanije vode računa o komunikaciji i rade to bez izuzetka. Možda baziraju svoju korporativnu komunikaciju na rukovodećem timu ili finansijskom uspehu, na tradiciji, kvalitetu usluga ili proizvoda, inovativnosti .., ali sve vode računa o ciljnim grupama: planiraju nastup ka kupcima do najsitnijih detalja, ali i saradnju sa lokalnom sredinom, zatim biraju društveno odgovorne projekte u koje ulažu, neguju dijalog i dvosmernu komunikaciju sa zaposlenima…

Strateški planirana, dvosmerna komunikacija
U danu kada se samo šuškalo da će Stiv Džobs otići u bolnicu, kompanija Epl je za 4 minuta izgubila 10 milijardi dolara. Slično se dogodilo Guglu koji jepre dve godine za samo par minuta izgubio 24 milijarde dolara svoje berzanske vrednosti zbog jedne vesti koju su greškom poslali medijima.
Ovo nisu usamljeni slučajevi velike štete koja je naneta kompanijama zbog neplanirane komunikacije.
U slučaju kompanije Epl, Stiv Džobs je bio osoba na kojoj se zasnivala korporativna komunikacija nekada: bio je vizionar i lider, obezbedio je publicitet, dijalog i protok informacija. I mediji i investitori vole jake ljude. Ali šta se dešava kada oni više nisu tu – kompanija trpi veliki gubitak ukoliko komunikacija nije sveobuhvatna, planirana i pravovremena.
Bilo da se radi o finansijskim nepravilnostima, proizvodima s manom, štetnim glasinama ili poluistinama, okruženje u kom današnje kompanije posluju je veoma podložno kriznim situacijama, jer onlajn vesti se kreiraju u sekundi.
Međutim, najvažnije je da naučimo da odnosi s javnošću nisu samo reakcije u kriznoj situaciji, nego upravljanje poslovanjem na pravi način – u svim situacijama koje će klijentima pokazati da je njihovo poverenje u Vašu firmu ili proizvod – opravdano. A partnerstva i kvalitetni odnosi koje izgradimo u „mirnodopskim uslovima“, biće važni stubovi oslonca u slučaju krize.

Interna komunikacija
Kvalitetna komunikacija obezbeđuje vidljivost firme i pozicioniranje usluga ili proizvoda, ali i koherentan i uspešan tim. Istraživanja kažu da oko 75% radnih sati na svim organizacionim nivoima provodimo u komunikaciji, a da je interna komunikacija uzrok preko 60% svih menadžerskih problema. Otuda je sasvim jasno zašto loša komunikacija predstavlja najveći uzrok organizacione neefikasnosti. Istovremeno se nedovoljno umeće komuniciranja smatra jednom od deset prepreka za napredak menadžera. Zapitajte se i vi: da li vaši zaposleni prepoznaju i razumeju opšte ciljeve kompanije, kao i svoju ulogu u njihovoj realizaciji?

Paradoks Crvene kraljice
U knjizi Luisa Kerola, Alisa u zemlji čuda, Crvena kraljica kaže Alisi: “Moraš da trčiš najbrže što možeš, da bi ostala na mestu. Ako želiš da odeš negde drugde, moraš da trčiš dvostruko brže!” Ovaj paradoks objašnjava zašto neke kompanije uspevaju na tržištu, a većina propada: ako i trčite dvostruko brže, ostajete na mestu; kao da nešto množite s nulom. Ako imate proizvode koje kupci ne traže, ili imate znanje koje nije konkurentno na tržištu ili radite nešto – proizvodite, donosite odluke, investirate, ili komunicirate na pogrešan način, ili ako radite odlično, ali niko za vas ne zna… rezultat izostaje.

Svetski PR stručnjaci u Beogradu
U Beogradu će se 7. i 8. novembra održati šesta regionalna konferencija posvećena odnosima s javnošću, PRilika „KOMUNIKACIJA NA (S)CENI”. Cilj konferencije je da ponudi odgovore na goruća pitanja iz struke: kako se uspešno suočiti sa promenama, ići u korak sa trendovima i zadovoljiti rastuća očekivanja organizacija.
PRilika je međunarodna konferencija koja okuplja uspešne organizacije koje primenjuju najviše standarde u komunikacijama i teže kontinuiranom napretku u poslovanju. Ovogodišnji predavači dolaze iz cele Evrope. Između ostalih tu su tri svetski poznata imena: Pol Holms – autor veoma važnog istraživačkog alata, koji godinama ukazuje na trendove, ali ih i postavlja – The Holmes Report, a ujedno je i osnivač najprestižnijih svetskih strukovnih SABRE nagrada; Džeremi Galbrait je cenjeni predavač i globalni direktor strateškog komuniciranja u jednoj od vodećih svetskih PR agencija – Burson-Marsteler; Donald Stil, je međunarodni stručnjak za krizne komunikacije i nekadašnji glavni savetnik za komunikacije u medijskoj kući BBC. Pored njih, na PRilici će kroz predavanja, studije slučaja i panele učestvovati i veliki broj drugih stručnjaka i predstavnika vodećih kompanija iz Srbije i regiona.

Za Danas tekst napisala: Tamara Bekčić, direktor i suosnivač PR agencije Chapter 4 Srbija i koordinator Programskog odbora konferencije PRilika 2014

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!