Vinsent van Bog!

Ako ste velika faca, sve žele da se druže sa vama. A ako ste najveća faca, svi žele da budu kao Vi. Kada je svojim kratkim i mnogobrojnim potezima četkice postavio temelje jedinstvene i na prvi pogled prepoznatljive tehnike slikanja, Van Gog nije ni pretpostavljao da će reprodukcija njegove sobe, kreirane za potrebe Instituta umetnosti u Čikagu, osvajati nagrade na najvažnijem festivalu kreativnosti.

Kampanja koja je najavljivala dolazak čuvene Van Gogove slike u Institut umetnosti u Čikagu po prvi put, kroz mogućnost rezervisanja sobe identične onoj na čuvenoj slici, nagrađena je sa čak četrnaest Kanskih lavova. Ironija je da hrabri stil koji je označio iskorak iz impresionističkog obrasca, samom Van Gogu nije doneo ni priznanja, ni novac. Neki izvori tvrde da je čuveni umetnik prodao samo jednu sliku za vreme svog života. Ova informacija zvuči još drastičnije kada se ima u vidu da je Van Gogov Autoportret bez brade jedna od najskupljih slika svih vremena, prodata za 71.5 miliona dolara, 1998. godine u Njujorku. Upravo ovi biografski podaci su poslužili kao inspiracija za nastanak reklame u kojoj kompanija Coronation, spacijalizivana za investicije kroz kontrastni prikaz Van Gogovog života u siromaštvu i milionskih cena njegovih slika, na pomalo gorak način ukazuje na važnost prepoznavanja dobrih prilika za investiranje tokom života.

Autentičan, a iskreno provokativan karakter ovog umetnika, možda je najbolje zabeležen upravo na njegovim autoportretima. Možda je to glavni razlog zbog kojeg su veliki brendovi poput Guinness-a, Lega i Samsunga izabrali upravo lik Van Goga za plasiranje priče o svojim proizvodima. Vezujući se za jasno definisane karakteristike ovog umetnika, brendovi su na vrlo upečatljiv, nekad komičan, a nekad potresan način, uspeli da stvore konekciju između sebe i neprolaznog brenda kao što je Van Gog. Samsung je, tako, posredstvom VR tehnologije, ljubiteljima ovog umetnika omogućio „ulazak“ u neke od njegovih najpoznatijih slika, što je dalo novu dimenziju celokupnom vizuelnom doživljaju njegove umetnosti. S druge strane, Panasonic je iskoristio čuvenu epizodu odsecanja uha iz Van Gogovog života za kreiranje printova koje je nemoguće zaboraviti. Naime, Van Gog je toliko oduševljen kvalitetom zvuka na Panasonic slušalicama, da sam sebi lepi uvo kako bi mogao potpuno da uživa. Upečatljiv primer dobrog vezivanja brenda za lik poznatog umetnika, ponudil je Nescafe, kroz print na kojem vidimo Van Goga širom otvorenih očiju, nakon šoljice dobrog espresa. Van Gogov autoportret poslužio je i kao inspiracija za oživljavanje dela najvećih umetnika kroz Lego kockice. Jedan od omiljenih brendova dece, a i odraslih koji čuvaju dečji duh, iskoristio je svoju široku paletu boja da rekonstruiše Van Gogov autoportret u printu koji nastoji da podseti da majstor za detalj živi u svakom od nas.

Ipak, priča o Van Gogovom životu u svetu advertajzinga ne bi bila celovita bez primera koji brilijantno koristi informacije iz biografije ovog umetnika za građenje svog brenda. Naime, opšte je poznato da je Van Gog tokom života bio strastveni uživalac absinta, a neretko se ovom čuvenom piću pripisuje veliki uticaj na razvoj njegove autentične slikarske tehnike. Poster na kojem Van Gog drži flašu svog omiljenog pića, kreiran u njegovoj prepoznatljivoj estetici, svakako ne zahteva bilo kakva pojašnjenja – priča je jasna i zaokružena.

Brilijantan i autentičan, Van Gog je umetnik u čijem je društvu, sudeći prema kampanjama velikim, izgrađenih brendova, lepo biti. Njegov inspirativan karakter, neprolazni život i poruka koja ima moć da pokrene i ohrabri raznoliku ciljnu grupu, na neki način su sve ono što bi trebalo da čini esenciju svakog brenda.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Biljana Jovanović, Copywriter, OvationBBDO


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari