Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2017. Tim povodom razgovarali smo sa Vladimirom Vukovićem, copywriterom agencije McCann Beograd. Njihova kampanja Lav kokice (klijent: Carlsberg Srbija) osvojila je prošle godine nagradu KAKTUS 2016 u kategoriji Profitna integrisana kampanja.
Zašto prijaviti radove za nagrade KAKTUS 2017? Šta je vas motivisalo prošle godine?
U velikoj konkurenciji u kreatvnoj industriji važno je da postoje kvalitetni domaći festivali koji objektivno prepoznaju i nagrađuju najhrabrije i najbolje kampanje. Kao i u svakoj sferi života ne može se zanemariti i zdrav kompetitivni duh koje nas sve podstiče i motiviše da budemo bolji originalniji i uspešniji od konkurencije.
Ovogodišnji slogan festivala je ‘LOOK SHARP. THINK SHARP.’ Šta su za Vas SHARP ideje?
Sharp ideje su ideje koje prkose klišeima advertajzinga i pomeraju granice kreativnosti kako u viuzelnom tako i u narativnom smislu. To su ideje koje uz ispunjavanje svih ciljeva brendova uspevaju da “prošvercuju” i neku dublju umetničku vrednost, pozitivno utiču na društvo i ostanu zapamćene.
Šta, po Vašem mišljenju, neku kampanju čini posebnom i “predodređenom” za nagrade? Kako nastaju one “drugačije” kampanje?
Upravo pomenute sharp ideje su te koje kampanju čine potencijalom za nagrade. Potrebno je napraviti jasnu i beskopromisnu strategiju koja će dovesti do najboljeg kreativnog “out of the box” rešenja koje proizilazi iz jasnog i relevantnog ljudskog insight-a.
Na koji način po Vašem mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
KAKTUS već treću godinu okuplja struku i nagrađuje najbolje i najhrabrije domaće kampanje. Uspostavljeni visoki standardi su pravac i za buduće kampanje i naredne godine. Edukativni program je savremen i relevantan i predstavlja pravu meru znanja i inspiracije.
Jedan trend koji će obeležiti 2017. u Srbiji – koji je to, po Vašem mišljenju, i zašto?
Trend koji se svakako nameće kao globalni standard su društveno odgovorne kampanje. Naše tržište poslednjih godina uspeva da bude u koraku sa globalnim i ne sumnjam da će brendovi prepoznati ovaj način komunikacije kao idealnu priliku da svoje poslovanje podrede nekom višem cilju. Uz to pomenuo bih i trend “real time” oglašavanja koji je idealan odgovor na vreme brzih razmena informacija koje zahteva hitre, kratke i relevantne kreativne reakcije u digtalnom svetu.
Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić