today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Transparentno poslovanje usko je povezano sa uspehom!

Jovana Žuržin Vukotić, rukovodilac odeljenja Komunikacija i odnosa sa državnim instutucijama u kompaniji Siemens Srbija, specijalno za Marketing mrežu govori o aktuelnom konkursu Siemens Press Award, stanju na medijskom tržištu Srbije, ali i kako lokalni faktori utiču na realizaciju međunarodnih strategija komunikacije.

Kompanija Siemens raspisala je konkurs Siemens Press Award. O kakvom je konkursu reč, koji mu je cilj i zašto baš takmičenje za novinare?
Siemens Press Award je takmičenje koje je odeljenje za komunikacije i odnose sa državnim institucijama u Siemens-u Srbija uspostavilo pre više od pet godina. Ideja nam je bila da osmislimo takmičenje kroz koje ćemo javnost upoznati sa temama koje su postale neizostavni deo našeg svakodnevnog života, kao što su energetska efikasnost, zelene tehnologije, inteligentna i održiva rešenja u saobraćaju i infrastrukturi, bez kojih savremeni svet ne bi mogao da funkcioniše. Istovremeno, želeli smo da ukažemo na važnost novinarskog posla u obrađivanju ovih pitanja.

Nakon četiri uspešna ciklusa ovog takmičenja u Srbiji, prošle godine je Siemens Press Award održan u zemljama Adrijatik regije, nakon čega je u konkurenciji 141 prijave ušao među top tri finalna projekta na dodeli priznanja za najbolje komunikacijske projekte u okviru čitave Siemens grupe. To je zaista bilo veliko priznanje za nas, da se među toliko prijava i zemalja nađemo na trećem mestu.

Prepoznavanje takmičenja na međunarodnom nivou dovelo je do toga da se Siemens Press Award proširi na čitav region Centralne i Istočne Evrope i postane zaista jedno od najvećih novinarskih takmičenja u ovom delu Evrope. Siemens Press Award 2016 će biti održan u Slovačkoj, Rumuniji, Mađarskoj, Ukrajini, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji.

Tema ovogodišnjeg takmičenja je „Inteligentna infrastruktura“. Svi zainteresovani novinari mogu učestvovati u takmičenju slanjem svojih originalnih radova objavljenih od 1. septembra 2015. do 1. septembra 2016. godine, pod jednakim uslovima za sve tekstove u štampanim medijima, izveštaje agencijskih novinara, kao i za priloge emitovane u elektronskim medijima, na portalima, televiziji i radiju. Stručni žiri u svakoj od zemalja regiona odabraće po tri najbolja rada u dve faze takmičenja, lokalnoj i regionalnoj. Tri pobednika iz svake zemlje kvalifikovaće se za regionalno finale takmičenja u Beču, gde će biti odabrana tri najbolja novinarska rada u CEE regionu. Uz prestižno priznanje za najbolji novinarski rad u regionu Centralne i Istočne Evrope, Siemens će pobednike nagraditi i vrednim studijskim putovanjem gde će imati priliku da posete jednu od naših najatraktivnih proizvodnih lokacija u svetu.

Kako biste ocenili stanje na medijskom tržištu Srbije iz perspektive stručnjaka za komunikacije?
Medijska scena i sami mediji se neprekidno menjaju što je potpuno logično u vremenu kada se informacije prenose najrazličitijim kanalima u realnom vremenu. Danas mediji komuniciraju sa čitaocima putem mobilnih aplikacija, vesti su kraće, i informacije se razmenjuju veoma brzo. Svakako, bez obzira na promene, i veliki spektar dostupnih kanala komunikacije, mediji i dalje imaju nezamenljivu ulogu u praćenju važnih aspekata naše svakodnevnice. Iz prespektive Siemens-a i konkretno, našeg novinarskog takmičenja, moram da istaknem da su novinari ti koji prepoznaju i stavljaju u fokus teme koje se tiču održive budućnosti. U današnje vreme ne možete zamisliti ekonomski napredak jedne zemlje bez adekvatne primene pametnih rešenja u svim oblastima, bilo da je u pitanju optimizovana distribucija energije, izgradnja pametnih zgrada ili obezbeđivanje efikasnog transporta. Sve to dovodi do ušteda za države, boljeg i kvalitetnijeg života za pojednice, i samim tim je neophodno da se tim temama bave svi oni koji informišu i edukuju javnost.

Koliko je, po Vašem mišljenju, za jednu kompaniju danas važno da ima kvalitetne odnose sa medijima? Da li se ti odnosi danas šire i van granica Srbije?
Kompanije danas ne mogu da posluju izolovano bez razvijenih partnerskih odnosa sa zajednicom u kojoj posluju, sa korisnicima i kupcima, sa društvom u celini. Transparentno i otvoreno poslovanje je usko povezano sa rezultatima i uspehom. Ni mediji tu nikako nisu izuzetak. Mi medije doživljavamo kao partnere koji zajedno sa nama učestvuju u kreiranju održive budućnosti. Njihovo viđenje, znanje i razmena iskustava u oblastima koje su nam svima zajedničke je od velike važnosti. Vreme u kojem živimo nameće zaista mnogo izazova i problema, i naš stav je da u tom procesu svi imamo svoju aktivnu ulogu.

Koliko se u Vašoj kompaniji strogo poštuju “globalno zacrtana pravila komunikacije”? Kako lokalni faktori utiču na realizaciju međunarodnih strategija komunikacije?
Siemens posluje u više od 190 zemalja i svi mi smo deo jedne iste dobre priče na kojim god meridijanima se nalazili. Znamo gde smo sada i gde želimo da budemo kao kompanija i to je zajednički imenitelj naše globalne strategije komunikacije. To naravno ne znači da ne postoje lokalne inicijative, jer ako pogledate koliko dugo Siemens u Srbiji postoji, kakve rezultate ostvaruje, jasno je da vrednost koju mi ovde stvaramo prelazi granice „lokalnog“.

Da li, po Vašem mišljenju, komunikacije poznaje granice i kako lokalni projekti mogu da zažive globalno?
Svako tržište ima svoje specifičnosti, ali mislim da kada je u pitanju komunikacija, jasne granice ne postoje. Siemens Press Award je pravi primer toga, kako je jedan lokalni projekat prepoznat van naših granica i implementiran u 10 zemalja. Odakle god dolazila, dobra ideja će naći svoj put i bez problema preći granice bilo gde u svetu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!