today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Subjektivan osećaj sa festivala Cannes Lions

Sve je tako ogromno u Kanu! U decembru prošle godine smo bili na Eurobestu koji je evropska verzija kanskog festivala koji se svake godine održava u drugom gradu i poređenje bi moglo biti fudbal na male goliće protiv mundijala.

Na Eurobestu ćete propustiti predavanje jer se dešava u isto vreme kad i predavanje u sali pored. Celo trodnevno iskustvo se završava dodelom nagrada i gala žurkom.

U Kanu nećete videti ni 20% predavanja od količine programa. Na veća predavanja nećete ni ući ako ne stanete u red dug stotinama metara 30 minuta pre i ne preterujem kad to kažem. Intervju sa Davidom Drogom, osnivačem agencije Droga 5 smo gledali na video bimu. Dodele nagrada su svake večeri tokom osmodnevnog trajanja festivala.

Osim klasičnih case study prezentacija, predavanja su koncipirana kao tematske debate gde voditelj postavlja pitanja gostima koji uglavnom nisu iz advertajzing industrije, već posmatraju naš posao iz vizure klijenta ili već dugo sarađuju sa različitim brendovima a samim tim i njihovim marketinškim agencijama.

Tako smo prisustvovali debati sa američkim sportskim magnatom Robertom Kraftom koji je vlasnik holding kompanija koje drže NFL ligu i New England Patriots, dok je sa druge strane konverzacije bio Ron Hauard – režisera Blistavog uma sa Rasel Krouom u glavnoj ulozi i producenta popularne National Geographic TV serije Mars. U zanimljivoj jednočasovnoj diskusiji imali smo priliku da čujemo o preplitanju kreativne industrije sa komercijalnim sportom i filmom.

Sport je generalno imao velikog udela na ovogodišnjem festivalu. Na predavanju “How athlets and brands can change the world” imali smo opet domaćina i dva sagovornika: Pam El koja je glavno marketinško lice NBA lige i Dawn Hudson koji se bavi istim poslom za NFL ligu. Diskusija se vodila o povezanosti brendova i igrača i gde se tačno razgraničavaju ugovorne obaveze igrača prema timu za koji igra i komercijalnom brendu čije je zaštitno lice na i van terena. Potom je nastupio jedan emocionalni, a meni sasvim komičan osvrt na LeBron Džejmsov brodolomni početak saradnje sa Najkom. Naime, Lebron se našao na meti kritika kada je potpisao ugovor sa američkim gigantom zbog čega mu je bilo jako teško, a to je počelo da se odražava na njegov učinak na terenu i privatan život. U tom trenutku Najk kao stariji brat staje u odbranu svog mezimca i na kraju oni prolaze kroz taj nemili period Džejmsove karijere.

Sa druge strane spektra, imali smo apsolutnu suprotnost u predavanju Stivena Džerarda koji je zajedno sa Frančeskom Totijem jedan od poslednjih mohikanaca sporta u kojem je emocija i privrženost svojem lokalnom timu iznad biznisa koji je fudbal danas već uveliko. Moram priznati da sam pozitivno iznenađen odlukom organizatora da napravi ovakvo predavanje, obzirom da se na marketinškom terenu poslovi brzo menjaju i da često nemamo moralni otklon od pristupanja konkurentskim klijenatima. Fenomenalni kapiten Liverpula je svakako bio velika inspiracija svima koji su ispratili predavanje i bila mi je velika čast da se upoznam sa svojim idolom iz detinjstva.
Kada je reč o sportu ne smemo nikako zaboraviti na izvanrednu kampanju za paraolimpijadu “We’re the superhumans” produciranu od strane Blink productions, za Chanell 4 in-house agenciju 4Creative koja je osvojila Grand Prix u kategoriji Film. Ova inspirativna kampanja je osvojila više nagrada i na prošlogodišnjem Eurobestu.

Bitan segment festivala je bio koncentrisan i na muzičku industriju pa smo imali predavanje A.S.A.P. Rocky I Pussy Riot i još mnogih drugih umetnika. Debatu koju bih izdvojio bi bila Revolutionising Music and Content Partnerships na kojoj se pričalo o tome kako su dve medijske kuće, Green light i Live Nation uspeli da spoje hotelski lanac Hilton, muzičku striming kompaniju Spotify i muzičku organizaciju The Grammy u zajedničkom projektu “Music Happens Here”.

Tehnologija je svakako sastavni deo posla kojem se industrija konstantno prilagođava tako da smo mogli da naiđemo na veliki broj tech kompanija koje su sponzorisale festival. Facebook i Instagram, Oracle, Snapchat. Youtube, lista se nastavlja. Društvene mreže su uzele veliki zalogaj u marketingu poslednjih godina i to nisu nikakve novosti.

Od tehnoloških inovacija ove godine bih definitivno favorizovao kampanju za Getorejdov novi proizvod G-active. U pitanju je 3D animacija atlete napravljenog od ogromnog broja kapljica vode koji trči, skače i šutira vreću za boks. Ceo proces je sniman u realnom vremenu.
Festival je takođe mesto gde se rivalske agencije i velike kompanije sudaraju pa možemo videti veliki osećaj konkurentnosti među njima. Zanimljiva činjenica je da je stvar koja je najviše puta podeljena na instagramu sa festivala prater točak njihovih ljutih rivala Snepčeta.
Burger King, koji je dosao da promoviše svoju Mc Whoopper kampanju koja je ponovo donela lošu reputaciju Mek Donaldsu nije stao tu. Burger king nema svoj restoran u Kanu, Mek Donalds ih ima na više lokacija. Pa zašto onda ne bi izveli svoje maskote da se zezaju po gradu i snime neke virale? U međuvremenu mogu da skoknu do Mek Donaldsa, traže Mc Whoopper i zabavljaju malo ljude u dvorištu. Mozda ih i preusmere u Burger King restoran u Nici.

Samsung je pokušao da pomiri razlike angažujući pet velikih agencija da rade na nijhovom top proizvodu Galaxy S7 pa eto šta se dogodilo.
Iako mi je ovo prvi put na Kanskom festivalu osetio sam se domaćim pošto sam uspeo da se infiltriram u tračeve vezane za organizaciju. Šire se glasine da su velike svetske agencije nezadovoljne visokim kotizacijama za učešće u festivalu i da se planira osnivanje novog advertajzing dešavanja koje će biti pandan sadašnjem. Da li će se ove apokaliptične najave obistiniti? Za sada možemo samo da spekulišemo. Još jedna stvar kojom su generalno ljudi nezadovoljni je manjak korporativnih kampanja u užem krugu. Društveno odgovorne kampanje su jednostavno pokupile sve nagrade godinama unazad i stiče se utisak da ako ne idete u tom pravcu, ne treba ni da se prijavljujete na konkurs. Nagađanja su da će u sledećim godinama ove dve stvari morati da se podele u zasebne kategorije.

Našem safariju je došao kraj nakon šest dana nezaboravnih predavanja, žurki, novih poznanstava i veoma uspešne radionice. Nadali smo se da ćemo nakon toliko iščekivanja videti Kanskog lava, ali ni u snu nismo očekivali da ćemo upoznati krotitelje istih iz Google Tilt Brush ekipe i dobiti priliku da pričuvamo jednog, ni manje ni više nego zlatnog!

Uz sve što se desilo u jednoj nedelji bilo je stvarno teško vratiti se kući i fizički i psihički. Nakon četrnaestočasovne vožnje u maloj Opel Astri i kratkog sna bio sam na poslu ponovo. Ali nije sve bilo tako loše jer su mi kolege iz DNA Communications priredile koktel žurku da prebrodim ponedeljak. Dome slatki dome!

Lebron je i dalje u sretnoj zajednici sa Najkom.

Autor teksta: Marko Gamser, dizajner DNA Communications i osnivač Luft kolektiva

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!