Poslednjih godina, strip je na digitalnim kanalima doživeo pravu ekspanziju i predstavlja jedan od omiljenih sadržaja za deljenje sa prijateljima putem društvenih mreža. Uspehu ove forme na internetu prethodila je njegova transformacija i distanciranje od tradicionalnih medija.
Naime, strip kakav možemo sresti na internetu je oslobođen ograničenja poput veličine papira na kojem se ranije štampao, čita se isključivo onlajn (veb stripovi) ili sa uređaja nakon preuzimanja (digitalni stripovi), sadržaj mu je podložan direktnoj kritici zahvaljujući dvosmernoj komunikaciji koju internet omogućava.
Vizuelno pričanje priče uz dozu humora pomaže brendovima da na drugačiji način predstave svoje proizvode ili usluge, a veb strip se nametnuo kao jedna od inovativnih formi za prenošenje marketinških poruka.
Veb strip je pogodan za slanje gotovo svake poruke i autori koristeći strip mogu pokriti čitav spektar tema. One i prave kategorizaciju, pa razlikujemo informativni, edukativan i zabavan veb strip. Neretko možemo sresti da se teške ili neprijatne teme komuniciraju baš kroz strip, jer je na taj način poruka prijemčivija. Zbog toga je strip našao dobru primenu kada se govori na primer o temama iz zdravstva.
Bez obzira što korišćenje veb stripa u kampanji ne isključuje promociju proizvoda ili usluga on donosi dobre rezultate, zato što je to sadržaj koji je zanimljiv publici na društvenim mrežama.
Autor teksta:
Una Ratković, Rukovodilac Odeljenja za komunikaciju kroz digitalne kanale, Telekom Srbija