today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Stakeholder je svako od nas!

Ivan Jojkić, Client Service Director agencije Nova PR, govori za Marketing mrežu o aktuelnim trendovima u oblasti integrisanih komunikacija.

„Integrisanje kanala komunikacije i način komunikacije procesi koji su svojim razvojem ili bolje rečeno svojom metamorfozom u uzročno-posledičnom odnosu promenili kompletnu PR i marketing industriju. Kada pogledamo samo deset-petnaest godina unazad, složićemo se da su tada PR i marketing najčešće bili u formi monologa. Pošaljete vašu poruku ciljanim javnostima, potrošačima, klijentima…i to je to. Single Channel kampanja u okviru koje pustite medijima saopštenje, objavite oglas u novinama, bilbord na prometnoj lokaciji… i čekate efekte, rast prodaje vaših proizvoda ili usluga, porast popularnosti brenda…

Danas više nije tako. Danas govorimo o dvosmernoj komunikaciji, o odnosu u kojem je svaka pojedinačna poruka važna, jer je danas svaki kupac, klijent, sa svojim osobenim navikama i stavovima javnost kojoj se obraćate, a koja ima svoje lične (i mnogobrojne) kanale komunikacija. Danas smo svi mi stakeholderi, svako od nas kroz mnoštvo komunikacionih kanala može poslati svoju poruku kompaniji, drugim potrošačima, konkurencij i time ostvariti bitan uticaj na određeni proizvod kompanije, njen brend.

Zato su sada integrisane komunikacije imperativ. Normalnost ili business like usually. Prosto ne smete kao kompanija propustiti priliku da svoju PR poruku pošaljete kroz sve kanale komunikacije, ali i da komunicirate sa potrošačima na svim mestima.“

U kojoj meri se klijenti danas opredeljuju za integrisane komunikacije? I kako su generalno klijenti raspoloženi prema novim kanalim kamunikacije?
Kada klijent, neka određena kompanija, angažuje agenciju za PR, to pretpostavlja da joj delegira i pravo da u ozbiljnoj meri utiče na načine i kanale komunikacije same kompanije ka ciljnim javnostima. A na agenciji je, ukoliko želi da drži visok profesionalni nivo poslovanja, da prati trendove i koristi nove kanale komunikacija, odnosno da klijentu predloži plan komunikacije koji koristi savremene načine komuniciranja a pri tome čuva i učvršćuje već izgrađenu poziciju brenda kompanije. Tako je bar u teoriji. Ali u Nova PR tako je i u praksi.

Slagao bih kada bih rekao da naši klijenti po automatizmu odmah prihvataju svaku komunikacionu strategiju ili baš svaki PR plan komunikacija, koji integriše kanale komunikacija i koji maksimalno koristi nove, moderne tehnike, kanale i modele u komuniciranju, ali u najvećem broju slučajeva to jeste tako. Tu je naravno presudan odnos između klijenta i agencije. Ukoliko je on na odgovarajućem nivou, podrazumeva se da klijent veruje u viziju i stav agencije i uglavnom prihvata i implementira od strane agencije predložene strategije. Nravno, ne možete baš uvek „prodati“ svoju ideju ili viziju načina na koji bi klijent trebao da se obraća javnostima, jer vrlo često klijenti, iako su oduševljeni određenom inovativnom idejom, ipak ne žele da „eksperimentišu“ sa modernim rešenjima komunikacije, već se radije drže onih oprobanih. Tada sve zavisi od agencije. Prosto, tehnološki napredak koji otvara nove i nove mogućnosti komunikacije je prebrz za klijente, uglavnom, ali ne sme biti prebrz za agencije.

Možete li izdvojiti neku od kampanja koje ste realizovali kao primer integrisanih komunikacija?
Jako je nezahvalno a pomalo čak i neprofesionalno izdvajati kampanje i klijente. Ali ipak, ukoliko me već stavljate u poziciju da biram, izdvojiću društveno-odgovornu kampanju Budi odgovorna koju smo radili za udruženje građana Roditelj, u saradnji sa kolegama iz agencije Headline. Cilj kampanje koja je trajala 6 meseci, od januara do jula, bio je da se unapredi svest javnosti o značaju i mogućnostima prrimarne i sekundarne prevencije raka grlića materice, bolesti koja svake godine odnese 1250 života u Srbiji. Mi, na žalost, kao zemlja prednjačimo u Evropi po broju umrlih žena od ove bolesti. A prevencija postoji, jer se zna uzročnik ove bolesti- HPV virus. I to je najstrašnije- postoji mogućnost da se ovaj rak spreči, ali ljudi to ne znaju. E mi smo to kampanjom, kroz integrisane komunikacije,želeli da izmenimo. Uradili smo video za you tube, organizovali evente, javne tribine, humanitarnu biciklističku vožnju na Adi, koristili BTL i OOH ali i klasične i digitalne medije za PR… Imali smo i aktivaciju na Facebooku i Instagramu u ukviru koje su ljudi u znak podrške kampanji stavljali crveni karmin, jedan od simbola kampanje, na svoje usne, slikali se i te slike kačili na svojim profilima uz hashtag #budiodgovorna. Podržali su nas i predstavnici države, glumci, pevači, umetnici, voditelji, druge javne ličnosti… Koristili smo sve moguće kanale komunikacije jer nam je ideja bila da dopremo do svih građana ove zemlje. I mislim da smo uspeli.

Sproveli smo istraživanje po okončanju kampanje i rezultat je ohrabrujući. Jer sada, nakon kampanje,više od 76 % žena zna kako može da spreči nastanak ove bolesti. A kada znaju kako, valjda će nešto i učiniti da sačuvaju svoje zdravlje. Da tako najzad zajedno promenimo onu sumornu statistiku. Na taj rezultat, smo svi mi u agenciji Nova PR ponosni. A to je rezultat koji je logična posledica znanja, kreativnosti, mnogo rada i intenzivnog korišćenja svih raspoloživih sredstava komunikacija. Rezultat integrisanih komunikacija, može se reći.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,67 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!