today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta je novo u svetu PR-a?

Jedno od omiljenih pitanja koje odrasli vole da postavljaju deci jeste šta žele da budu kada porastu, ali u vreme kada sam se ja školovala profesija PR-a odnosno stručnjaka za odnose sa javnošću nije postojala. Nisu postojale škole i fakulteti koji bi pružili adekvatno znanje.

U međuvremenu mnogo toga se promenilo. Upisna groznica na fakultetima počinje ovih dana a zvanje PR menadžera jedno je od najprivlačnijih za mlade, obrazovane, elokventne ljude željne profesionalnih izazova. Brojne obrazovne ustanove, pretežno privatne, sada omogućavaju savladavanje i unapređivanje tehnika PR-a. Sve više se postavlja i pitanje u vezi sa standardizacijom zanimanja profesionalnog komunikatora kao novog obrazovnog profila. Istovremeno, brojni seminari, kongresi, samiti, paneli pružaju mogućnost dodatne eduakcije i informisanja o najnovijim trendovima u oblasti komunikacija, jer je to definitivno branša koja se brzo menja i razvija. Upravo je jedan takav događaj nedavno održan u Beogradu – „Global PR Summit“.

Šta je novo u svetu PR-a?
Beograd je bio centar okupljanja eksperata iz oblasti odnosa sa javnošću i društvenih medija, najmoćnijih svetskih brendova među kojima su bili Microsoft, Huawei, Unilever Hair Care, P&G, DeltaHolding, Rolls Royce Motor Cars, SAP i to kao uvertira istog događaja koji će se održati sledeće nedelje u Njujorku. Stručnjaci za PR u Beogradu, Srbiji i regionu dobili su na taj način priliku da u nečemu budu korak ispred Njujorčana.

Jedno od prvih tema koje su ugledni panelisti podelili sa nama bilo je kako se oni ujutru informišu. Iako izvori i načini informisanja PR eksperata renomiranih kompanija i agencija variraju od tradicionalnog čitanja pres klipinga koji stiže na mail, do skeniranja svih društvenih mreža, svima je zajedničko sredstvo koje koriste – pametni telefon. „Sve počinje i sve se završava mobilnim telefonom“ bio je zaključak predstavnika kompanije Huawei, a pitanje koje se nametnulo bilo je u kojoj ga meri i koliko funkcionalno mi, kao profesionalni komunikatori koristimo za informisanje i saznavanje najnovijih tredova u oblastima koje su predmet našeg interesovanja.

Successful people are curious people
U osnovi, PR-a je komunikacija i razmena pravih informacija koje se danas šire neverovatnom brzinom, pa se samim tim postavilo i pitanje angažovanosti i prisutnosti izvršnih direktora kompanija na društvenim mrežama. Zašto nisu više prisutni i kako se to može promeniti? Istraživanja pokazuju da čak 60% predstavnika top menadžmenta (CEO) nisu na Linkedinu koji je po mišljenju panelista jedan od nakorisnijih kanala komunikacije. Isto tako, poznat je trend da kompanije i klijenti sve više ulažu u digital advertising, a sve manje u oglašavanje u štampanim medijima ili u TV reklame. Naime, ključna poruka će znatno brže doći do velikog broja korisnika ako ga podeli poznata blogerka ili tviteraš sa velikim brojem pratilaca nego što će u par sekundi videti gledaoci na određenom TV kanalu. Upravo zato uspešan PR, uz poštovanje postulata tradicionalne PR škole, mora da prati sve kanale komunikacije i bude aktivan na društvenim mrežama. Sagovornici su složni u oceni da od profesionalne znatiželje i sveobuhvatne informisanosti zavisi uspeh PR menadžera. Zabluda je da je usko stručno usmerenje osnova svega, jer su oni često u situaciji u kojoj moraju sa klijentima da razgovaraju o ekonomiji, marketingu, dešavanjima na međunarodnoj političkoj sceni, a isto tako da budu spremni da prodiskutuju najnovije trendove u drugim oblastima, od kretanja kursa, svetske berze, do najnovijih dostignuća u oblasti arhitekture ili IT tehnologije. Poznavanje prava, sociologije i psihologije takođe je poželjno a o znanju stranih jezika ne treba ni komentarisati.

Ko je stvarno jači pol u PR svetu – pitanje polne jednakost
Ovo je tema koja je posebno privukla moju pažnju na predavanju. Statistički podaci pokazuju da žene menadžeri treba da rade skoro do svoje 80. godine života kako bi zaradile istu sumu novca koju muškarci zarade do kraja svog radnog veka. Učesnici samita istakli su i da je nepobitna činjenica da se danas na poziciji izvršnih direktora u većini svetskih kompanija nalazi veći broj muškaraca nego žena. Sa druge strane, iz iskustva drugih učesnika Samita, ženama koje su na pozicijama CEO se više veruje, one su iskrenije i lojalnije od muškaraca na istoj poziciji. Nedavno je naša nacionalna avio-kompanija obavila prvi let u svojoj istoriji sa kompletno ženskom posadom. Ovakav potez Er Srbije naišao je na oduševeljenje i putnika i javnosti i dalo podstrek ženama da treba da slede svoj san, jer ne postoje nedostižne pozicije, bilo da je u pitanju PR, pilot aviona ili neka druga profesija.

Koliko su važni merenje i evaluacija u PR-u?
Kao diplomirani filolog nikada nisam briljirala u matematici i kada sam počela da se bavim odnosima sa javnošću nisam ni pomišljala da će mi računanje, procenti i planiranje budžeta postati deo svakodnevice. Bila sam u zabludi, jer ako se PR aktivnosti ne mogu izmeriti i izračunati kako ćemo znati da li su i koliko bile uspešne. To je potvrdio i učesnik Global PR Samit, predstavnik AMEC-a, <> Međunarodne asocijacije za merenje i evaluaciju komunikacija. Merenje i evaluacija rezultata su važni i za PR stručnjake i njihove klijente, jer mogućnost evaluacije sprovedenih aktivnosti poboljšava kvalitet PR usluga. Klijentima treba uvek prezentovati rezultate rada egzaktnim parametrima i na taj način opravdati ne samo njihovo poverenje već i izdvojen budžet. Jedan od prvih koraka jesu adekvatno postavljeni ciljevi. PR ciljevi treba da budu postavljeni kao SMART ciljevi odnosno oni moraju biti jasni, merljivi, dostižni, realni i vremenski određeni. Postoji nekoliko modela merenja PR aktivnosti i odličan izvor za informisanje na ovu temu je <>

Iako možda zvuči kao kliše, ali jedan od zaključaka dvodnevnog predavanja svakako jeste da uspešan PR stručnjak treba da se fokusira na kvalitet a ne na kvantitet jer „nekada je manje više“.

Izvor: Nedeljnik
Autor teksta: Aleksandra Mihajlović, Client service director, PR agencija Right

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!