today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Srbija ne razume koncept wellnessa!

Ekspertski centar McCann Truth Central Beograd predstavio je rezultate istraživanja „Istine o wellnessu: Studija o nivou psihofizičkog blagostanja u Srbiji“. Tim povodom organizovana je panel diskusija, na kojoj su učesnici razmenili iskustva i dali svoja mišljenja i komentare na saznanja do kojih je studija došla.
Na panel diskusiji govorili su dr Nataša Šikanić, psihijatar, prof. dr Dejan Radenković iz Kliničkоg centra Srbije, Mirjana Karanović, glumica, Đorđe Višacki, generalni sekretar Olimpijskog komiteta Srbije i Marko Šelić Marčelo, književnik i muzičar. Panelisti su se složili da se u Srbiji konceptu wellnessa pristupa površno i da nedostaje znanje o tome šta sve utiče i na koji način na naš wellness, kao i volja da se ono što znamo i primeni.
„Koncept wellnessa je prilično složen i podrazumeva psiho-bio-socijalni sklad pojedinca. Istraživanje koje je naš ekspertski centar sproveo pokazuje da većina nas ne razume koncept wellnessa i da mu pristupamo parcijalno i površno. Dve stvari su ključne za postizanje wellnessa: znanje šta sve utiče na naš wellness i volja da ono što znamo i primenimo. Istraživanje potvrđuje da trenutno u Srbiji ne postoji ni jedno ni drugo“, kaže Željka Mićić, menadžer za analitiku i razvoj u agenciji „McCann Beograd“ i dodaje da smo kao nacija skloni da uzroke za postizanje većeg nivoa opšteg psihofizičkog blagostanja prvenstveno tražimo u spoljašnjim faktorima. Po mišljenju naših ispitanika neprijatelj broj jedan za postizanje wellnessa je ekonomska situacija, odnosno nedostatak novca. Međutim, kada su pitani da navedu šta sve rade za svoj lični wellness, shvatili smo da wellness zapravo najčešće čine male stvari za koje nije potrebno mnogo novca, ali je potreban trud i čvrsta volja.
Čak 40 odsto ispitanika na svetskom nivou navodi fizičku aktivnost kao najbitniji faktor za wellness. Međutim, njih 25 odsto ocenjuje svoj način života kao neaktivan. U Srbiji je ovaj procenat izrazito visok i iznosi čak 83 odsto. Kao razlog za nedovoljno upražnjavanje fizičke aktivnosti naši ispitanici najčešće navode nedostatak vremena, a zatim sledi nedostatak volje, odnosno lenjost. Manji procenat kao razlog navodi da nema sa kim da vežba. Sa druge strane, oni koji vežbaju, većinom to rade zbog trenutnih benefita, čak njih 72 odsto, dok samo 28 odsto vežba da bi se osećali bolje u budućnosti.
„Ako govorimo o pojedinačnim aspektima wellnessa i krenemo od fizičke aktivnosti koja je vrlo česta asocijacija na wellness i jedan od najvećih prijatelja istog, otkrivamo zabrinjavajuće podatke. Čak 53 odsto nikada ne vežba ili to radi ređe od jednom mesečno. Globalni rezultati pokazuju da je u drugim zemljama situacija mnogo bolja, pa možemo slobodno zaključiti da smo mi nacija koja ne vežba”, izjavila je Željka Mićić u ime ekspertskog centra „McCann Truth Central Beograd” koji posluje u okviru agencije „McCann Beograd“.
I u svetu i u Srbiji, optimalne godine za postizanje wellnessa su tridesete (34 globalno, 32 Srbija, dok je u Turskoj to 23, a u Japanu 44). Zemlje u kojima je wellness na najvišem nivou, prema mišljenju ispitanika globalnog istraživanja, jesu Japan, Kina, Švajcarska i SAD. Interesantno je da se i globalno i lokalno smatra da je ženama lakše da postignu stanje opšteg blagostanja nego muškarcima.
Iako smatramo da se zdravo hranimo, stručnjaci i statistički podaci pokazuju da je gojaznost kod nas u porastu (naročito kod dece), a procenat kardiovaskularnih oboljenja, u čijoj osnovi leži nezdrava ishrana, vrlo je visok. U Srbiji ima dosta umereno gojaznih ljudi, naročito među muškarcima.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Tema je jako zanimljiva. Mi u Merkuru u Vrnjačkoj Banji, spadamo u pionire velnes usluge u Srbiji, utrošili smo mnogo finansijksih i ljudskih resursa u edukaciju gostiju, da bismo mogili da im prodajemo velnes usluge, imamo zanimljiva iskustva u ovoj temi, pa bi mogli da damo doprinos kada se sledeći put bude pričalo o ovoj temi. Ako nas pozovete. 🙂 Poz

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!