today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Slučaj Balenciaga – Ikea: kopija je novi original

Poslednjih nedelja netom su kružile vesti o Balenciaga torbi koja je urađena po uzoru na Ikea Frakta plavu torbu, potom o kompaniji Ikea koja je brzo odgovorila i na Twitteru okačila uputstvo kako identifikovati pravu torbu, koristeći se, naravno, ironijom kao stilskom figurom, pa o skandaloznoj razlici u ceni između originalne torbe od 0.99 $ i njene kožne imitacije od 2.145 $, zatim kako se time ne treba pretereno oduševljavati, jer ideja uopšte nije nova i da je nekolicina modnih kuća, dizajnera i umetnika na isti način već eksperimentisala tražeći inspiraciju u svakodnevnim objektima.

Nego, hajd’ malo da se vratimo unazad, na mogućnost izbora koji se stavio pred nas. Da možemo da biramo, sigurno bismo više voleli da nam prsti poplave od nošenja Balenciaga torbe, mada, s obzirom da se datum otvaranja radnje u Srbiji približava, više je verovatno da će se to desiti od nošenja Ikea kese. Ili će nakon modnog prenka, što Balenciaga još uvek nije zvanično potvrdila, Ikea Frakta postati veći must-have. I ne samo to. Ako pogledamo reakcije na društvenim mrežama, videćemo da su pored dobrog smisla za humor, ljudi pokazali i naklonost prema njoj. Gomila odevnih predmeta, od traka za kosu do japanki, napravljenih od plave kese načinili su od underdog torbe pravog junaka na društvenim mrežama.

Slučaj Balenciaga-Ikea je dokaz da je sve, kao što su pripadnici pop arta govorili, stvar konteksta. Način na koji su se umetnici igrali sa gotovim proizvodima i proglašavali ih umetničkim delima, poslednjih godina je trend u modnoj industriji. Brendovi su dobili priliku da budu kritični prema brendovima, a da pritom budu i sami brendovi i na tome zarađuju.

Setimo se samo obične DHL majice čija prodaja je eksplodirala nakon Pariske nedelje mode i dostigla cenu od 185 £. Sve one brendirane majice i cegere, koje ste dobili tako što ste zavrteli točak sreće u nekoj od prodavnica, konačno mogu da stanu rame uz rame sa najskupljim stvarima koje imate u ormaru.

Stoji da je potez Balenciaga brenda, nazvali ga dobrom forom ili oportunističkim aktom, još jedan pokazatelj da je pravac u kome se kreće inspiracija promenio smer. Umesto da kao do sad masovni proizvodi oponašaju visoku modu, ponovo imamo obrnutu situaciju. S jedne strane bih to nazvala socijalnim realizmom u modnoj industriji, a sa druge, ukoliko hoćete da ga stavimo u formu popularnih krilatica „x is the new y“, anti-modom koja je postala nova moda. S obzirom da razlika između kopije i originala prestaje da bude presudna, pa čak i da postoji, na kraju samo ostaje pitanje koliko novca smo spremni da izdvojimo za brend, šta god on za nas predstavljao.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Jelena Simić, Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,33 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!