REGION – U Zagrebu su se prošle nedelje okupili čelnici nacionalnih strukovnih udruženja oglašivačke industrije iz pet zemalja regije. Susret je organizovala HURA (Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje), uz koju su na skupu učestvovali predstavnici udruženja SOZ (Slovenskog oglašivačkog zbora), UEPS (Udruženja za tržišne komunikacije Srbije), IAA Srbija (International Advertising Association), MAAM (Makedonsko udruženje marketinških agencija) i AMAC (Nacionalno udruženje za marketing komunikacije Crne Gore).
“Budući da udruženja regije osim podneblja dele i slične probleme karakteristične za industriju tržišnog komuniciranja, razmena iskustva, regionalna saradnja i novi zajednički projekti pomoći će unapređenju rada svih udruženja, a time i tržišta regije u celosti”, izjavio je Davor Bruketa, predsednik Uprave HURA-e.
Međusobna podrška na regionalnom nivou omogućiće ujednačavanje standarda na tržištima i promociju dobre prakse, posebno one za uspešnu sprovođenje pitcheva koja je započeta još prošle godine, a rezultirala je pozitivnim pomacima na pojedinim tržištima.
Budući da se investicije u oglašavanje (Media AdEx) u regiji mere na sličan način, predloženo je usuglašavanje oko metodologije procene što bi rezultiralo podacima koji bi bili direktno upoređivani na svim tržištima. Usuglašavanje oko metodologije ključno je i za iduću predloženu inicijativu – kreiranje regionalne liste agencija, koja bi bila ujednačena za sve zemlje i kreirana prema uzoru na međunarodnu praksu. Na kraju, standardizacija je predložena i u kontekstu smernica za dobru praksu koje pomažu edukaciji i razvoju matičnih tržišta te ujednačavanju standarda na tržištima što je u kontekstu regionalnog poslovanja i takmičenja od preke važnosti. Otvorena je tema uvođenja regionalne nagrade pojedincima koji pomiču dobru praksu i posebno doprinose razvoju tržišta.