today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Reč blogera važnija od reklame

Više od dve milijarde vlasnika naloga na najpoznatijoj društvenoj mreži „Fejsbuk” možda će u skorijoj budućnosti umesto vas donositi odluku koji ćete proizvod da kupite. Bez obzira da li je to nešto za jelo, tehnički uređaj ili automobil. Ne tako davno, brojni svetski proizvođači shvatili su da tradicionalni kanali komuniciranja sa kupcima nisu dovoljni. Uz stare metode oglašavanja, sve je obaveznije da se bude prisutan na internetu.

I tu je, međutim, uočeno pravilo da sama prisutnost brenda nije dovoljna već da je po uzoru na staro pravilo „od usta do usta”, u 21 veku, u digitalnoj formi potrebno da se preporuka pojavi na nečijem blogu, instagram profilu…

Više se ne informiše preko oglasa već se ulazi na nečiji tviter ili fejsbuk nalog, čita komentar šta je osoba koja je pre vas kupila neki proizvod rekla o istom. Kako se navodi u „Tetrapakovom” indeks izveštaju za 2017. godinu, „živimo u vremenu u kome vlada mobilni svet”. U razvijenim zemljama poput SAD ili Kine mini-revolucija šopinga je čak preskočila desktop računare.

„Sve se vrti oko mobilnih uređaja, naročito na tržištima u razvoju koja često preskaču upotrebu desktop računara. Kina je primer izuzetno naprednog tržišta. U SAD pojedini proizvođači su u potpunosti transformisali svoju politiku i sada su usmereni „samo ka mobilnim uređajima”, kako bi išli ukorak s potrošačima u pokretu.

Prema ovom istraživanju, najveći broj kupaca prvo se informiše na nalogu nekog od „superlidera” kupaca, koji čine sedam odsto ukupne onlajn zajednice i koji su najaktivniji na mreži. Više od polovine njih (57 odsto) svake sedmice piše recenziju nekog brenda ili proizvoda. Skoro dve trećine (65 odsto) tvrdi da ih na to podstiče pozitivno iskustvo.

A više od tri četvrtine (78 odsto) očekuje i odgovore od brenda na te ocene. Uočeno je da oni u toku kupovine barem jednom potraže informacije o željenoj robi ili usluzi, i to najčešće u periodu pre same kupovine (81 odsto), pregledajući u proseku 4,4 druga internet izvora. Tu su veb-stranice ali i nalozi drugih uticajnih vlasnika naloga na društvenim mrežama.

Predviđanja su, kako se navodi u izveštaju, da će samo za pet godina, to jest do 2021. godine, e-trgovina preuzeti 10 procenata prodaje u prehrambenoj industriji. Novi veliki igrači, poput kompanije „Amazon”, najavljuju novitete, uključujući i isporuke dronovima što je sada u eksperimentalnoj fazi u pojedinim državama.

Pogled na ekran na pametnom mobilnom telefonu ili tabletu i ocena nekog poput vas biće jedan od presudnih koraka prilikom donošenja odluke da li će se nešto kupiti. Ovakva promena navika omogućena razvojem tehničke infrastrukture tumači se i psihološkim profilom savremenog čoveka.

„U svetu gde ne postoji dovoljno poverenja u institucije, potrošači se sve više okreću ’ljudima sličnim sebi’, koji dele njihove vrednosti, prioritete i poglede na život.”

Izvor: Politika

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!