Kada su mediji u pitanju, današnji su ratovi – ratovi televizije i interneta. Drugi svetski rat bio je „rat radija“. U Prvom svetskom ratu jedini medij masovne komunikacije bio je – plakat. Izložba plakata iz Prvog svetskog rata biće otvorena u Beogradu od 6. novembra 2014. do 31. januara 2015. godine, u Muzeju primenjene umetnosti. Priprema je Vladimir Čeh (Institut za istoriju oglašavanja), a podržava Ministarstvo za kulturu i informisanje.
Predviđeno je da se sastoji iz tri dela:
Plakat u svetu
U „međunarodnom” delu biće izložene plakatne kampanje koje su vodile pojedine države. Predstavljeni su „poslovni slučajevi” kao što su regrutacija, raspisivanje ratnog zajma, uloga žena u ratu, aktivnosti Crvenog krsta, štednja u ratnim uslovima, pomoć vojnicima na frontu, upotreba dece u ratnom oglašavanju…
Srbija na plakatu
U toku Velikog rata Francuzi su vodili akciju za prikupljanje priloga za pomoć Srbiji. Autor jednog od najpoznatijih plakata iz te kampanje Aleksandar Štajlen je svoj plakat pod naslovom „Spasimo Srbiju našeg saveznika” (Save Serbia our Alley) poslao u Ameriku, pa je i tamo prikupljana pomoć srpskom narodu. Kampanju u SAD je vodio Mihajlo Pupin. Slična kampanja je vođena i u Engleskoj.
Plakat u Srbiji
U saradnji sa muzejima, bibliotekama i arhivima u zemlji (i van nje) ekipa Instituta radi na pronalaženju plakata koji su se pojavljivali u masovnoj komunikaciji sa lokalnim stanovništvom u
periodu od 1914—1918. godine na teritoriji današnje Srbije. Reč je o plakatima tada zaraćenih strana: Austrougarske (Vojvodina) i Kraljevine Srbije.
U okviru izložbe biće održani okrugli sto i tribina „I reč i slika”. Eksperti iz zemlje i sveta će posmatrati isključivo vizuelnu i verbalnu dimenziju plakata, njihovu estetsku i komunikativnu vrednost. Diskusija na okruglom stolu biće objavljena u zasebnoj publikaciji.