today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Radio omogućava da se brendovi emotivno gurnu napred!

Ralph Van Dijk, suosnivač agencije Eardrumm iz Londona, specijalno za Marketing mrežu govori da li je radio reklama danas još uvek „živa“, šta je to što prodaje u ovoj vrsti oglašavanja i u kojoj meri je radio danas zanimljiv za oglašivače.

Možemo li reći da je radio reklama danas još uvek „živa“? Kakva je njena budućnost?
Radio vidimo kao tradicionalni medij i stvoriti dobar radio nikako nije lako. Ako je sve dobro urađeno, mislim da za brendove ne postoji jeftiniji način da efikasno dođu do svoje publike.

Koji su potencijali radio reklame i koliko je zvuk važan u oglašavanju uopšte? Da li je muzika u reklami ključna kada želimo da privučemo pažnju slušalaca? Šta je to što prodaje u radio reklami?
Jedan od kriterijuma Eardruma je „relevantna bistrina“. Reklama prvo mora da zainteresuje ili da bude zabavna da bi slušalac obratio pažnju, a onda mora poruku da usredsredi na prednosti za potrošača, a ne na karakteristike proizvoda. Reći samo prave stvari pravoj publici nije dovoljno. Slušaoci moraju poruku zaista da osete, i tu na svoj račun dolazi realizacija: od glumačke ekipe i režije do zvučne obrade.

U kojoj meri je radio danas zanimljiv za oglašivače i koji procenat budžeta kompanije iz UK izdvajaju za ovaj medij?
Oglašivači moraju da se upoznaju sa potencijalom radija. Potrebno je da se poduče o ulozi koju radio može da odigra u njihovom marketing mixu, i da ih se inspiriše zaista dobrim primerima kreativnih radio reklamama. Njihove agencije se često usredsređuju na televiziju, zato što je profitabilnija i glamuroznija.
Na tržištima na kojima smo mi, radio prihodi su sve vreme isti. Zaključujemo da sve više oglašivača ponovo proučava svoje troškove za digitalne medije, jer im profitabilnost uloženih sredstava opada. Radio omogućava da se brendovi emotivno gurnu napred, a digitalni mediji da se racionalno povuku.

Šta je, po Vašem mišljenju, budućnost radija i da li je realno da se radio „preseli“ potpuno na internet?
Usluge striminga i iTunesa su namenjene dobijanju, a radio otkrivanju muzike. Zato je radio još uvek najčešći izvor nove muzike i način preko koga se većina ljudi poveže sa svojom lokalnom zajednicom u realnom vremenu. Ako ništa drugo, pomoću nove digitalne tehnologije još jednostavnije stave slušalice i slušaju svoje najdraže radio stanice.

Ralph Van Dijk biće jedan od predavača na 16. konferenciji Sempl u Portorožu.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!