today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Proximity marketing – peta dimenzija marketinga

Ljudi iz marketinga stalno pokušavaju da pronađu nove načine da privuku potrošače, osmišljavajući i inovirajući kanale. Danas se čini da je najbolji način privući ih kroz kanal koji im je možda najbitniji i najličniji, njihov mobilni telefon.

Iako nam se čini da je dovoljno da naš brend gurne Facebook ili Instagram post, velike su šanse da oni nestanu u moru drugih poruka. Umesto toga potrebno je da se na ekranu njihovog telefona pojavi za njih i vaš brend relevantna informacija, ona koja u pravom momentu i na pravom mestu izaziva pažnju i poziva na akciju.

Najjednostavnije rečeno, proximity marketing je oglasna poruka odaslata korisniku u odnosu na to gde se on nalazi. Ovo je pojednostavljeno tumačenje jer je u zadnjih par godina ova oblast otišla dalje, a poruke nisu više samo vaučeri i promotivni kuponi. Lokacijski marketing osim promotivnih poruka i brand engagementa ima još jednu ozbiljnu primenu, a to je praćenje i razumevanje kretanja korisnika, njihovih potreba i navika. Kada se koristi pravilno, lokacijski marketing može dosta doprineti unapređenju zadovoljstva i lojalnosti kupaca.

Lokacijski marketing funkcioniše tako što locira korisnike kroz njihove mobilne aplikacije putem geofensinga, wifi-ja i bluetooth odašiljača šaljući im personalizovane poruke. Upotreba je veoma široka: od velikih prodajnih objekata, radnji, šoping molova, do aerodroma, muzeja, sportskih objekata. Mogućnost primene je ograničena koliko i fizički prostor u kome se korisnici kreću, dakle skoro neograničena! Pogotovo je interesantna i inspirativna mogućnost primene tzv. beacons, malih Blutetooth BLE odašiljača. Oni mogu da putem Apple iBeacon i Google Eddystone tehnologije i podržanih aplikacija navode korisnike kroz sadržaj šoping molova, kroz izložbe muzeja, šalju promotivne poruke ali personalizovane prema svakom korisniku ponaosob. S druge strane ova tehnologija nam omogućava da saznamo mnogo toga o ponašanju potrošača i to one podatke koji su nam inače nedostupni. Koristeći prikupljene podatke imamo pogled iz ptičije perspektive na korisnika, način na koji upotrebljava svoj pametni uređaj, gde se kreće, šta radi i doživljava u prostoru. Beacons uistinu povezuju realno okruženje i korisnika, kroz sistem personalizovanih poruka koje su za njega relevantne.

Lokacijski marketing koristeći geofensing i beacon tehnologije ima nekoliko uloga i to da:

Informiše
Da privuče korisnike na mesto interesa. Na primer, pošalje promotivnu poruku o proizvodu koji interesuje kupca dok prolazi pored vaše radnje. Ili da nagradi kupca promotivnim vaučerom ili mu možda samo poželi srećan rođendan dok ulazi u vaš prostor. Takođe, interesantna je mogućnost korišćenja beaconsa u sredstvima transporta, taksijima, na aerodromima.

Proda
Ova uloga je jedna on prvobitnih i najširih primena lokacijskog marketinga. Možete da podstaknete prodaju šaljući promotivne i akcijske poruke u svojoj radnji, supermarketu ili čak trgovačkoj ulici. Na primer kao odgovor na bum šoping centara u Londonu u čuvenoj Regent Street je postavljena mreža bluetooth beacon-a koji šalju akcijske, promotivne ili samo brend poruke prema interesovanjima i navikama svakog prolaznika koji ima Regent Street app. Mogućnosti za primenu u prodaji su ogromne: od akcijskih cena uz proizvode relevantne baš za specifičnog kupca, slanja nagradnih bodova, do povezivanja sa online radnjom u trenutku.

Interakcija
Potrošači danas traže da dožive brend lično, kroz visoko personalizovano iskustvo i to u prostoru koji brend prestavlja (radnja, šoping mol, muzej ili bilo koja brendirana destinacija). Kroz primenu beaconsa prostor i predmeti, proizvodi, usluge u njemu postaju digitalni, granica se gubi. Prostor i sve u njemu može da ”komunicira ” sa korisnikom kroz aplikacije, poruke, da ga navodi kako da se kreće i mnogo toga još.

Navodi i usmerava
Ovo je jedna od interesantnijih primena beacon tehnologije. Naime, u velikim objektima ili u spoljnom prostoru, u muzejima, na aerodromima, ova tehnologija služi kao digitalni vodič ali može i da informiše o redu letenja, da da informaciju o umetničkom delu na izložbi ili da vam pomogne da se bolje snađete u gradu koji ne poznajete.

Analizira
Kao što smo rekli, ključna korist ove tehnologije je prikupljanje podataka o ponašanju i navikama ljudi. Sa ovim podacima možete da vidite kada i koja mesta ljudi najviše posećuju i kako se kreću u vašoj radnji, zgradi, muzeju i da naučite njihove obrasce ponašanja u prostoru. Na osnovu toga možete da inovirate prostor, ponudu, da identifikujete kupce koji se vraćaju i šaljete im posebne poruke. Ukratko na osnovu podataka koje prikupimo u mogućnosti smo da stalno inoviramo putanju i doživljaj koji korisnici imaju u fizičkom okruženju brenda.

I na kraju, iako smo mislili da je fizički prostor brenda i realni prostor uopšte skoro nemoguće inovirati i upotrebiti da inspirišemo i zadovoljimo potrošača, ova tehnologija to demantuje. Naprotiv, otvaraju nam se neograničene mogućnosti da ih informišemo, zabavimo i učinimo zadovoljnim i lojalnim. Ova tehnologija definitvno briše granicu između online i offline sveta.

Više o ovoj temi biće reči na forumu IZAZOV 2017.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Đorđe Lašić, Managing & Creative Director, Unibrand Communications

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!