today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pregled najuspešnijih PR agencija u Hrvatskoj u 2016.

REGION – Za hrvatsku PR industriju 2016. bila je vrlo dobra godina. Većina velikih agencija zabeležila je rast prihoda i dobiti, a najveći bum napravila je agencija 404.

U samo tri godine otkako je osnovana 404 se probila na sam vrh najvećih 10 agencija. Prošle godine su joj prihodi gotovo udvostručeni, s 15 na 27 miliona kuna, dok je dobit skočila za 53,3 odsto, na 4,2 miliona kuna. Na čelu PR i digital agencije 404 nalaze se Nikola Vrdoljak i Martina Pintarić.

Millenium promocija dugo vremena je prema prihodima bila vodeća domaća PR agencija. Nakon proboja 404 pala je na drugo mesto. Osim PR-a, Milleniumu dobar deo prihoda dolazi od marketinga i zakupa oglasnog prostora. Prošle godine je agencija čiji su suvlasnici Božo Skoko, Mario Petrović i Marija Šimić prihodovala 22,4 miliona kuna (+6,8 odsto) uz 1,2 milion kuna zarade (+17,5 odsto). Osim u Hrvatskoj, Millenium posluje u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Na trećem mestu sa 15,5 miliona kuna prihoda nalazi se agencija Alert. Slično kao Millenium, Alertovci se uz PR bave marketingom i oglašavanjem te su prisutni u Sloveniji, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Agencija je osnovana 2004., a njen osnivač i vlasnica Lana Bedeković Rosandić pre je radila u stranim PR i marketinškim kompanijama.

Četvrtu poziciju među najvećih 10 drži Komunikacijski laboratorij, koji vodi Manuela Šola, sa 10,7 miliona kuna prihoda i 478.200 kuna dobiti. U PR poslu Šola je od 2004., a sve do prošle godine njena agencija nosila je naziv Abrakadabra.

Media Val na petom mestu osnovana je 2003. godine. Agenciju vodi pet partnera, a u poslednje tri godine prihodi im imaju stabilan rast. Prošle godine iznosili su 8,4 miliona kuna (+4,2 odsto), uz 435.000 kuna dobiti.

Na šestoj poziciji je agencija Integralni marketing i komunikacije (IMC). Vlasnici su joj sestra i brat, Ankica i Ivica Mamić. IMC je prošle godine imao snažan rast prihoda, na 6,3 miliona kuna (+25,6 odsto), što je Mamićima donelo 211.100 kuna zarade.

Agencija Madison Consulting u vlasništvu Mladena Hrgareka i Davora Kusteca drži sedmo mesto. U 2016. poslovala je sa 5,5 miliona kuna prihoda (+8,6 %) i milion kuna dobiti (+25,8). U poslednje tri godine Madison ima stalan rast prihoda i dobiti.

Na zadnje tri pozicije nalaze se agencije Hauska i partner, Dialog komunikacije i Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri.

Hauska posluje više od 25 godina. Prva kancelarija je otvorena u Austriji, a 2000. u Hrvatskoj. Na čelu agencije je Leo Hauska, a ima još četvoro partnera. Prošle godine su poslovali sa 4,8 miliona kuna prihoda (-15,6%) i 357.000 kuna dobiti (-46,9%).

Na čelu Dialog komunikacija je Marina Čulić Ficher koja je ujedno i vlasnica agencije. Prošle godine je poslovala s 4,7 miliona kuna prihoda, što je za 53,7 odsto više nego godinu pre. Imala je i značajan rast dobiti na 558.700 kuna.

Iako po prihodima ne ulaze u top 10, tportal.hr navodi i kako su poslovale još neke poznate PR agencije.

Agencija Grayling der je jedne od najvećih globalnih agencija za odnose s javnošću. U Hrvatskoj su otvoreni od 2003. godine. U poslednje dve godine prihodi Graylinga su narasli za oko dva miliona kuna, na prošlogodišnjih 4,6 miliona kuna (+51,85 posto).

Ceo tekst pročitajte na tportal.hr

Autor: Luka Filipović

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!