today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Posebno je zadovoljstvo kada struka prepozna vaš rad!

Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2016. Tim povodom razgovarali smo sa Vesnom Ćeranić, Associate Partnerom agencije Executive Group, koja je prošle godine osvojila nagradu KAKTUS 2015 u kategoriji SOCIAL MEDIA u integrisanoj kampanji za kampanju „Za muškarce, ne za dečake“ (klijent: The Coca-Cola Company).

Šta vas je motivisalo da prijavite radove na KAKTUS 2015 i šta biste savetovali onima koji to planiraju da učine ove godine?
Na prvom mestu, motivisala nas je činjenica da festival nudi svež, aktuelan pogled na industriju komunikacija. KAKTUS je sveobuhvatan događaj koji okuplja agencije iz svih oblasti poslovanja, bez obzira na kanale komunikacija, i time stavlja još veći fokus na kvalitet sadržaja. Smatrali smo da je važno učestvovati na takvom festivalu i dodatno doprineti njegovom razvijanju i usavršavanju, kako bi on postao još relevantniji.

Savet onima koji žele da konkurišu mogu najpre da dam iz ugla člana žrija, a to je da se u okviru prijava kolege fokusiraju na suštinu projekta ili kampanje koju su odlučili da nominuju, koja mora biti predstavljena jasno i sažeto, kao i da biraju projekte i radove za koje zaista veruju da mogu predstavljati primer najbolje prakse profesije, svojevrstan iskorak u smislu strategije ili inovacije, koji mogu biti uzor i inspiracija drugima, i koji mogu napraviti razliku.

Šta se, po tvom mišljenju, podrazumeva pod kvalitetnom kampanjom i idejom koja opstaje? Koje kampanje osvajaju nagrade?
Kvalitetna kampanja, ako govorimo o onom ključnom aspektu poslovnog uspeha, pre svega znači da su postignuti i idealno – prevaziđeni rezultati koji su postavljeni kao cilj, i da je, nakon njenog završetka, očigledan pozitivni poslovni skok. U proceni kvaliteta kampanja, često se govori o kreativnosti i ocenjuje kreativnost. Za mene je kvalitetna kampanja ona koja nije samo kreativna kreativnosti radi, koja nema za cilj samo to da brend bude vidljiviji, glasniji ili neobičniji od drugih, nego ona koja na domišljat, nov i dopadljiv način obezbeđuje da poruka stigne do naše publike i da kreira željeni (poslovni) efekat. Postoje brojne interesantne kampanje koje su donele nešto novo na naše tržište i brojne efektne kampanje kojima su postignuti zadati ciljevi; mislim da je idealna kampanja kombinacija ta dva faktora. Uostalom, u tome i jeste težina kreativnosti: osmisliti nešto novo ali direktno relevantno za dati izazov. Ako kampanja nosi predznak univerzalnosti, kreativnosti i inovacije, i ako donosi rezultate, sigurno će biti prepoznata u stručnim krugovima, ali pre svega od strane ciljne publike.

Šta nagrade znače za agencije i koliko su važne?
Nagrade jesu značajne jer predstavljaju priznanje i podstrek za agenciju. Tako ih treba i posmatrati, nikako kao cilj sam po sebi. Uvek je posebno zadovoljstvo kada kolege i struka prepoznaju vaš rad kao vredan priznanja. S druge strane, važne su zato što predstavljaju i imperativ da svaki sledeći put nadmašimo sami sebe, budemo još bolji, kreativniji, inovativniji, nastavimo da postavljamo standarde u struci.

Sve navedeno je bitno kako bismo što bolje odgovorili na potrebe klijenata, bili im najpouzdaniji partner u svakom trenutku, prevazišli njihova očekivanja. Za to su neophodni vrhunski ljudi, profesionalci koji su spremni da rastu iz dana u dan, a svako priznanje i podstrek za njihov posvećen rad, stručnost i profesionalizam su od značaja.

Takođe, gledamo li industriju komunikacija koja je u stalnoj promeni, bitno je da se putem nagrada i sličnih javnih predstavljanja ona stalno afirmiše, ali i preispituje. Strukovne nagrade su zapravo dobra smotra najuspešnijih projekata i dobra demonstracija domaćih trendova, pa je dobro dati doprinos i naći se u tom jednom zaokruženom pregledu našeg tržišta komunikacija.

Na koji način po tvom mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Važno je da razvoju struke pristupamo iz više različitih uglova, te je samim tim veoma pohvalno da imamo nov, svež pristup koji KAKTUS donosi, kao prvi festival koji u fokusu ima integrisane komunikacije i kampanje, i koji posebno vrednuje „ideje koje opstaju u najtežim uslovima”, imajući u vidu stalne promene i sve ograničenije budžete u industriji.

Značajan je za dijagnozu stanja i trendova u profesiji, način da se na jednom mestu sagledaju najuspešnije kampanje, dobije uvid u to kako tržište stoji. Tome svemu doprinosi činjenica da je u pitanju sveobuhvatna konferencija, koja okuplja dobar pul agencija.

Jedan trend koji će obeležiti 2016. u Srbiji – koji je to, po tvom mišljenju, i zašto?
Mnogo toga je rečeno i može se reći na temu digitalne revolucije ili potencijala koje su donele mobilne i druge nove tehnologije. Mi u agenciji Executive Group se ovih dana dosta igramo sa 360 videom i fotografijama, kolege konstantno snap-uju #agencylife dešavanja, kreativni tim kombinuje najrazličitije komunikacione alate kreirajući integrisane kampanje koje nećemo više znati ni u koju kategoriju za KAKTUS sutra da prijavimo… Neki od ovih trendova će se održati duže, a neki kraće. Možda je kliše, ali ono što ostaje kao stalan trend jeste dobar sadržaj. Potreba da se kreira sadržaj koji će dotaći i istinski angažovati ciljne grupe, pridobiti njihovo vreme i pažnju je, jednostavno rečeno, ono što su uspešni akteri komunikacijske industrije već prepoznali kao suštinski izazov u ovoj godini. Primer za to je upravo naša kampanja za Schweppes nagrađena prošlogodišnjim Kaktusom baš za dobar sadržaj koji smo kreirali za društvene mreže, koji ne samo da je naišao na sjajne reakcije publike nego se čak, neočekivano, iz digitala preneo i na tradicionalne ATL kanale, iako se češće dešava obrnuto. To je dokaz da se alati menjaju, ali je snaga u dobrom sadržaju.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!