today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Novi trikovi u novinarstvu

Odavno je postalo jasno da nova tehnologija istovremeno i spašava i uništava novinarstvo. Internet, tablet, pametni telefoni – desetkovali su oglašavanje u štampanim medijima, ali su sa druge strane pomogli novinarima da dođu do novog auditorijuma, dosegnu više izvora informacija i otkriju inovativne načine na koje mogu da ispričaju priču.
Stenford univerzitet u Kaliforniji, srcu Silicijumske doline i tehnološke revolucije, ohrabruje novinare da se uključe na mrežu i otkriju način da praktično reorganizuju sopstvenu proizvodnju. Stipendija Džon S Najt (John S Knight Fellowships), daje podršku novinarima da postanu Najt stipendisti i provedu godinu na njihovom univerzitetu, radeći sa dizajnerima i biznismenima na razvoju tehnologije koja će postati dominantna u novinarskoj profesiji u budućnosti.
Florenci Prada koji je prošlao Digitalni program (Digital Campus program), i imala učešća u projektu koji ima za cilj da poveže Švajcarski i Silicijumsku dolinu (Swissnex Sanfrancisco), izdvojila je omiljene modele koje je spoznala kao stipendista Najta, a koji okupljaju novinare, dizajnere, pravnike i eksperte za podatke. Ti modelu su nešto što bi trebalo da zanima sve reportere na kom god mestu na svetu se nalazili.

1) Moj vratar
To je servis namenjen ljudima koji smatraju da nemaju vremena da se praktično izbore sa svim vestima, pa sistem razvrstava vesti po predmetima interesovanja. Napravljen je tako da prihvati samo onu količinu vesti za koju se pretpostavlja da čitalac može da se pročita. Sistem je namenjen ljudima koji nemaju vremena za informisanje, osim nekih 15 minuta do posla, ili 10 minuta na pauzi za kafu.

2) Animirana štampa
Dvadesetčetvoročasovno cirkulisanje vesti savršeno je za one koji su praktično zavisni od informisanja, koji prate svaki korak događaja u razvoju. Ali za većinu ljudi, koji ne žele da provedu ceo dan anaizirajući svaki događaj, tempo po kome će vesti pratiti samo velike, najbitnije događaje je doprodošao. Animirana štampa koristi grafike i animacije da ilustruje da kontekst i objasni kompleksnu priču brzo i jednostavno, nekome ko nije pratio datu temu. Počinje krizom u Siriji u pet minuta. Sledi je grčka kriza u četiri čina.

3) Fotomanipulacija
Najtovi stipendisti i fotonovinar Sem Stjuart pozabavili su se jednom od najozbiljnijih stavki u ovom polju: činjenicom da je sada izuzetno lako manipulisati fotografijom pa čitaoci, čak i iskusni novinari ne mogu biti sasvim sigurni da je ono što vide sasvim realno i tačno. Stjuart razvija forenzičarske alatke koje detektuju manipulaciju u fotografijama u štampi.

4) Kopanje
Novinari lojkalnih medija moraju se iznova povezati sa svojim zajednicama ako žele da prežive. Bivši urednik Glasa San Dijega govori kako se odlučio da promeni način na koji novine “pokrivaju” lokalne izbore. Umesto razgovora sa kandidatima o njihovim politikama, reporteri Glasa San Dijega pitali su stanovnike o temama koje ih brinu. On je radio na projektu u kojem je nastojao da zadrži poveže novinare i čitaoce na duže, čvršćom vezom, kroz priče koje se čitalaca zaista tiču.

Autor: Meera Selva
Izvor: Evropska opservacija za novinarstvo

Foto: SFU

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!