today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li vam je (uopšte) potrebna PR agencija?

Investiciju u vidu PR agencije svaki klijent u nekom trenutku dovede u pitanje. Razlozi ne moraju nužno biti u vezi sa samim performansama već angažovanog PR tima, nego i interno indukovani, najčešće budžetom. Još jače nedoumice postoje kod onih koji nikada nisu sarađivali sa PR timom i gaje nesigurnost od nepoznatog.
Na pitanje da li je kompaniji potrebna PR agencija, nezavisno od struke kojom se bavite, neposredno se nameću tri odgovora:
a) Da
b) Ne
c) Možda ili ponekad (na bazi projekta prim. autora).
Iskustveno tvrdim, postoji samo jedan pravi odgovor: da, potrebna vam je DOBRA PR agencija.
PR nije slanje saopštenja za javnost. Kada klijent razume značaj dobro lansiranog novog proizvoda ili koncepta za oživljavanje postojećeg proizvoda ili usluge, mere u kojoj dobro planirana komunikacija može da pojača i unapredi rezultat poslovnih aktivnosti, važnosti brige o korisnicima ili neophodnost repozicioniranja … to je trenutak kada shvata da mu je dobar PR partner potreban da obezbedi maksimum kvaliteta u odnosima sa medijima, poslovnom ili internom javnošću, interaktivne i uspešne događaje, kontinuitet u komunikaciji, inovacije u upotrebi komunikacijskih alata, itd.
Šta čini agenciju boljom od savetnika unutar kompanije? Baš ništa – toliko su različiti da se njihovo vrednovanje teško može porediti. Sigurno je samo da je najbolje kada rade ne samo zajedno, već partnerski. Ne govorim sada o izboru manje ili veće, butik ili holding kompanije, ni mešovite ili usko specijalizovane, domaće ili ogranka… reč je o kvalitetu i to objektivnom i subjektivnom.

Da li je uopšte trenutak da ulažemo u PR?
Uvek je trenutak da ulažete u PR. Da li se bavite svojim ciljnim grupama na adekvatan način? Da li medijima o vama govore onoliko koliko priželjkujete? Tržište je tesno i to osećaju i velike kompanije, ne samo male. Svaka kompanija, inicijativa, projekat ili pojedinac mogu biti još bolje pozicionirani uz kvalitetne savetnike za komunikaciju i znalački planirane napore za unapređenje odnosa sa najvažnijim ciljnim grupama. U zahtevnom dobu krize prilika koju predstavlja kvalitetan PR postaje još značajnija i isplativija.
Svako za sebe tvrdi da je najbolji. Kako odabrati dobru agenciju, kako prepoznati pravi kvalitet?
Posle više od decenije iskustva u nekoliko jakih PR agencija i, mogu da kažem, vodeći uspešno Chapter 4 PR tim, veoma dobro znam koliko je kvalitetna PR agencija važna za poslovanje kompanije, nezavisno od njene veličine i delatnosti. Pravi kvalitet se bira na osnovu objektivnih i subjektivnih kategorija.
Evo i pet najvažnijih razloga, iz ličnog iskustva, zbog čega sve kompanije, male, srednje ili velike, jednostavno moraju da imaju DOBRU PR agenciju.

1. VAŠA REPUTACIJA JE I NAŠA REPUTACIJA
Vama smo na raspolaganju 24/7, pružamo najbolje, ulažemo u naš odnos sa vama, ali i vaše odnose sa svima drugima. Ugled koji imate vremenom postaje i ugled koji ima agencijski tim i trudimo se da nam budete najbolja referenca.
U prilog tome govori i trivia: da li ste znali da u proseku 45-60% posla agencijama stiže upravo preko pozitivne reference?

2. ZNANJE I ISKUSTVO
Profesija kojom se bavimo menja se sa svetom i tehnologijom kao njenim najbržim aspektom. Najvrednije što imamo je iskustvo u kombinaciji sa savremenim znanjem. Pratimo dešavanja u svetu, vršimo istraživanja i analiziramo rezultate i domaće tržište. Učimo svaki dan i vama predstavljamo nove trendove, alate, pomažemo vam da (lakše) prihvatite promene i iskoristite prilike, nesebično delimo naše bogato i raznovrsno iskustvo, realizujemo novine, dajemo savete zasnovane na najuspešnijoj praksi, obezbeđujemo sveobuhvatno znanje, inovacije i kreativnost.

3. UŠTEDA VREMENA = UŠTEDA NOVCA
PRoaktivan pristup agencije je jako važan. Oni uspešni koji se bave našim poslom znaju šta se, gde i kojom brzinom događa i klijentu pružaju sigurne i pravovremene informacije koje on može da iskoristi i na koje može da reaguje. U malim kompanijama je ovo podjednako bitno – ne možete sve sami da radite. Brzina razumevanja situacije i pozicije klijenta rezultira efikasnim reakcijama i inicijativama i to u svim kompanijama naših klijenata, nezavisno od veličine, jer svuda je vreme – novac. Analizom relevantnih aspekata kompanije, brenda, proizvoda… najbolji među nama jasno vide prilike za unapređenje, pozicioniranje ili diferenciranje u odnosu na vašu konkurenciju. Dosledne, strateške i merljive PR napore jednostavno moramo da planiramo i realizujemo u kontinuitetu.
Iskreno, jednokratna uspešno sprovedena aktivnost ili projekat, bez kontinuiteta, je neodrživa i propala investicija.

4. SVEŽ POGLED
To je ono što nazivam pogled sa strane: poznajemo odlično vašu kompaniju, industriju i tržište, a dovoljno smo objektivni da pružimo najkvalitetniji predlog i savet. Sagledavamo vase potrebe i ciljeve, ali u širem kontekstu, kako prostorno, tako i vremenski. Objektivnost (uz iskrenost) i znanje nas čine vašim najboljim kritičarima. Jedan je klijent to divno rekao kada nam se zahvalio na tome što im kontinuirano pomažemo da koriguju sopstvenu predstavu o sebi, ali i unapredimo percepciju drugih o njima.

5. POSVEĆENOST
Šta reći – tu smo svaki dan i ceo dan… da pripremamo inovativne predloge, pomažemo da ispunite vase rokove, dajemo odgovore na nezgodna pitanja, proaktivno vas savetujemo, uočavamo prilike za vas, reagujemo i upravljamo kriznim situacijama ili promenama, planiramo dugoročno ili kratkoročno, analiziramo rezultate i ponekad, kada vreme dozvoli, uživamo u opuštenom druženju.
Izuzetno je važno da vođa agencijskog tima koji radi sa vama bude senior kadar, to je vaše pravo i vi to zaslužujete. Dobar znak koji govori u prilog internog kvaliteta agencije je, pored iskusnog kadra, i nizak stepen fluktuacije ljudi, njihovo zadovljstvo i kontinuirana edukacija, kao i napredak među konsultantima.

STRAST I HEMIJA
Opisala sam ukratko objektivan kvalitet. Šta je sa subjektivnim?
Isto je kao kada zapošljavate nekoga u svoju firmu ili tim: veoma je važan i osećaj. PR agenciju bukvalno primate u svoju (poslovnu) kuću. Subjektivno dobar PR tim je onaj kod koga osećate strast prema poslu, prema vama, vašoj kompaniji, brendu, proizvodima, vašem uspehu…
To je tim sa kojim imate hemiju – stvarate dobru radnu atmosferu kao osnovu za vrhunske rezultate. Jer dobru agenciju čine kvalitetni ljudi i dobre vibracije među njima, one koje stvaraju čaroliju. Njihovim sastancima se radujete, njihove savete vrednujete, i njihovi rezultati VAS predstavljaju na najbolji mogući način… to su vaši PaRtneri.
Dakle, dozvolite nam da vam pomognemo da postanete još uspešniji.

Autor: Tamara Milenković – Bekčić
www.chapter4.rs
Izvor: Blog DSOJ

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!