REGION – Hrvatska konsultantska kuća Sense Consulting i kreativna agencija Bruketa&Žinić OM pokrenule su zajednički projekt Design Thinking Hrvatska.
Reč je o usluzi poslovnog savetovanja koja se koristi svetski priznatom metodom Design Thinking, a služi za stvaranje inovacija, razvoj inovacijske kulture i buđenje kreativnosti. Metoda pomaže kompanijama da u današnjem nepredvidivom vremenu postanu agilnije i inovativnije poput Startupa.
„Inovacija i kreativnost ključni su faktori rasta poslovanja, no istraživanja pokazuju kako dve trećine hrvatskih kompanija ne inovira jer smatra da im to nije potrebno, da je komplikovano i skupo ili da ne mogu svi biti inovativni i kreativni. Design Thinking metoda dokazuje da je svako kreativna osoba i da kroz samo pet koraka možemo doći do opipljivog i tržišno testiranog prototipa neke ideje,“ pojašnjava Vedran Antoljak, glavni partner u Sense Consultingu.
„Design Thinking nije rezerviran samo za dizajnere, ne radi se o dizajniranju već o kreativnom razmišljanju poput dizajnera, niti je reč o pukom teoretiziranju, već o stvaranju. Bilo da je reč o kratkoj radionici ili višemesečnom projektu, kroz Design Thinking dolazi se do konkretnih rešenja koja u svome središtu imaju korisnika i njegove stvarne potrebe, a ne inovaciju zbog inovacije“, kazao je Nikola Žinić, kreativni direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić OM.
Design Thinking metoda je nastala kroz potrebu za pronalaženje inovativnih rešenja u dinamičnom poslovnom okruženju u kojem danas poslujemo, gde tradicionalne metode i alati više nisu dovoljni. Metoda je razvijena na američkom univerzitetu Stanford, a primenjuju je mnoge globalno uspešne kompanije poput Applea, IBM-a, Samsunga ili Procter&Gamblea, kao i brojne manje kompanije i organizacije iz različitih branši, među kojima i neke u Hrvatskoj.