today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Omiljeni brendovi koji (još uvek) ne postoje!

Jules: Hamburgeri! Kamen temeljac svakog hranljivog doručka. Kakvi hamburgeri?
Brett: Ch-cheeseburgeri.
Jules: Ne, ne, ne, gde si ih uzeo? McDonalds? Wendy’s? Jack in the Box? Gde?
Brett: To je The Big Kahuna hamburger.

Popularni dijalog iz kultnog filma “Pulp Fiction”

Tako je, The Big Kahuna burgeri su jedan od najpoznatijih fiktivnih brendova, ali pre nego što se pozabavimo njihovom namenom u realnom svetu, hajde da prvo saznamo šta ovaj termin označava.
Fiktivni brend je nepostojeći brend koji se koristi u umetničke ili zabavne svrhe, a možemo ga naći u slikarstvu, knjigama, stripovima, muzici, serijama i naravno filmovima. On može biti predstavljen po ugledu na već postojeći brend, može biti kritika na neki brend, ali isto tako može da bude i nezavisan.
Fiktivni brendovi mogu dostići toliku popularnost da nije retkost da nađu svoje mesto u realnom svetu, pa se tako Duff pivo prvi put pojavilo u poznatoj seriji Simpsonovi, dok ga danas možete kupiti širom Evrope.

Ipak, zašto fiktivni brendovi pored toliko pravih? Upotreba pravog brenda iziskuje prethodnu saglasnost vlasnika brenda, koji obično zahteva određenu kontrolu na korišćenje, što često ne odgovara samoj radnji filma.

Naravno, postoje situacije u kojima je realni brend neophodan, na primer scena Coca-Cola mašine u Kjubrikovom filmu Dr Strangelove ne bi funkcionisala sa bilo kojim drugim realnim ili fiktivni brendom, osim eventualno sa Pepsijem.

Brendovi su često spona između avdertajzinga i umetnosti, a kreiranje fiktivnih brendova je svakako izazov.

Ovo su primeri nekih od najpopularnijih fiktivnih brendova koji su ostali u svom, ali i onih koji su ugledali svetlost realnog sveta:

Paper Street Soap Company (Fight Club)
Ova kompanija je specijalizovana kako za mirisne sapune napravljene od ljudskog sala i nitroglicerina, bilo da želite da uživate u kupki ili da raznesete zgradu.

Lacuna, Inc. (Eternal Sunshine of The Spotless Mind)
Kompanija koja se bavi operacijama na mozgu, ali ne bilo kakvim! Ukoliko želite da obrišete deo sećanja, osobu ili uspomenu, na pravom ste mestu.

Los Pollos Hermanos (Breaking Bad)
Uspešni lanac fast food restorana, koji osim što nudi neodoljivu prženu piletinu često je i mesto utaje novca dobijenog putem kriminalnih radnji.

Bubba Gump Shrimp Co. (Forrest Gump)
Ovaj fiktivni lanac restorana se samo dve godine nakon premijere filma pretvorio u realnost, danas Bubba Gump Shrimp broji 43 restorana širom Amerike i predstavlja pravu turističku atrakciju.

Holiday Inn (Holiday Inn)
Holiday Inn je prostor za zabavu u istoimenom filmu, koji je bio inspiracija za danas svetski poznati lanac hotela.

Na nama je da odlučimo da li fiktivne brendove volimo jer ih povezujemo sa realnim ili je obrnuto? Koji god da je odgovor, neki brendovi zauvek ostaju fiktivni – ne bi li ih ljudi želeli još više.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Jelena Ilić, Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,63 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!