Noć odluke – za Ivanku Tramp?

Donald Tramp bi mogao da izgubi mnogo više od izbora za predsednika SAD. Prema njegovim sopstvenim rečima, to bi bilo “najveće gubljenje vremena, energije i novca u njegovom životu, na stoti stepen”.

Tramp je proveo decenije gradeći zlatni omot na svom porodičnom imenu (brenda), stavljajući ga na sve svoje poslovne poduhvate – od hrane i pića do nekretnina i aviona. Danas, posle 16 meseci političke kampanje, a uoči izbora, njegov brend ima neizvesnu budućnost. Nesmotreno ponašanje, uvredljive izjave i ispadi, odbili su mnogo glasača, ali i postojećih i potencijalnih kupaca, i ugrozili ne samo njegove poslove. Najveći udarac u završnici kampanje pretrpeo je brend njegove uspešne ćerke Ivanke, modna marka koja je u prošloj godini ostvarila prihod od preko 100 miliona dolara.

Skandalozne opaske o ženama i optužbe za seksualno zlostavljanje bacile su senku i na njen brend, liniju odeće i aksesoara namenjenih upravo mladoj, samostalnoj i samosvesnoj, poslovnoj ženi. Pružanje (odmerene i dostojanstvene) podrške ocu u toku kampanje, i neminovno eksponiranje u javnosti, Ivanku Tramp je suočilo sa bojkotom brenda od strane potrošača i rizikom od gubitka biznisa.

Pokret za bojkot koji je preplavio internet u poslednjih nekoliko nedelja, započet je na Tviteru od strane @shannoncoulter, digital stratega i aktivistkinje, nakon objavljivanja spornog Trampovog audio snimka uvredljive sadržine. Kreirani hashtag “zgrabi svoj novčanik” (#grabyourwallet) za kratko vreme je okupio veliki broj onlajn istomišljenika, dosegnuvši publiku od preko sto miliona korisnika Tvitera. Mnogi kupci do sada nisu ni znali da se stvari prodaju u trgovinskim lancima Bloomingdale’s, Macy’s, Nordstrom and Neiman Marcus, te su se širenjem (s)vesti o tome i ove kuće našle na udaru.

Usledio je niz otvorenih pisama potrošača koji traže zabranu prodaje svega što nosi “IT” etiketu, direktno optužuju ove trgovačke lance za podršku govoru mržnje prema ženama i prete bojkotom dok se ovaj brend ne izlista iz ponude. Nordstrom je na optužujuće tvitove odgovorio jednostavno – da svaki potrošač donosi odluku o kupovini na osnovu ličnih stavova, a da je njihova kuća tu da pruži izbor i opcije. Ostaje da se vidi da li će i drugi slediti ovaj pristup, i koliko će potrajati angažovanje potrošača na mrežama nakon što izbori budu završeni, bez obzira na rezultat, kada znamo da je pažnja na internetu kratkog daha.

Sa druge strane nalaze se brojke i poslovna logika elektronske trgovine. Hiljade emotivno obojenih tvitova, podigle su svest o brendu i mestima na kojima se može kupiti, i probudile pažnju i interesovanje mnogih drugih kupaca, i Trampovih protivnika i Trampovih pristalica. Pretraga stvari sa “IT” etiketom na internetu je porasla više nego trostruko u oktobru u poredjenju sa aprilom ove godine.

Interesovanju za njene proizvode doprinela je i sama Ivanka svojim pojavljivanjima u javnosti. Prema podacima koje je objavio e-commerce sajt ShopRunner, nakon njenog govora na Republikanskoj nacionalnoj konvenciji, interesovanje za haljinu koju je nosila u jednom danu skočilo je 19 puta, dok je nakon gostovanja u emisiji Good Morning America šestostruko povećan broj klikova na haljinu u kojoj se tada pojavila. Iako interesovanje za neki proizvod ne znači automatski i prodaju, u elektronskoj trgovini po pravilu pretraga uvek prethodi kupovini. Značajno povećanje pretrage posledično povećava šanse za uspeh.

I dok je sva pažnja usmerena na izborni rezultat njenog oca, Ivanka će nastaviti svoju poslovnu karijeru. U slučaju da pobedi, neminovno će preuzeti veću ulogu u upravljanju njegovim kompanijama. Ukoliko bude poražen, čeka je teža borba za poverenje i lojalnost njenih potrošača oflajn i onlajn, bili oni Trampovi glasači ili ne. Donald Tramp možda neće osvojiti glasove mladih poslovnih žena, ali Ivanka Tramp i dalje ima šansu da se izbori za njihov glas u prodavnici, i dokaže da izjava njenog oca ne može da obeleži sudbinu njenog brenda, ali upornost i smisao za biznis koji oboje poseduju, može.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Milena Maksić, Digital Account Director, OvationBBDO


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari