SVET – Ova godina je prema svim merilima šarolika za najveće agencije u oglašivačkoj industriji, a posebno kada su u pitanju medijske agencije u SAD-u.
Pokazuje to izveštaj o novim poslovima (new business barometer) koji je prošle nedelje objavila nezavisna istraživačka kompanija COMvergence iz Pariza, a koji se fokusira na accounte koji su promenili agencije, spajanja i kupovine agencija, te kretanja talenata i promene na čelnim pozicijama agencija.
Prema Olivieru Gauthieru, osnivaču i direktoru COMvergence-a, najznačajniji trend ove godine odnosio se na velike i srednje velike brendove koji su svoje medijsko poslovanje prebacivali iz agencija u vlasništvu „velike šestorke“ (WPP, Omnicom, Publicis, Havas, MDC Partners i Dentsu) u manje, nezavisne agencije.
„To može biti uzrokovano padom poverenja u velike holding grupacije“, rekao je Gauthier. „Srednji i veći klijenti sve više traže opcije izvan velike šestorke, te su sve više skloni da razmotre rad s jednom od ovakvih kompanija. Od 42 pitcha koje su organizovale velike kompanije u SAD-u, 16 se preselilo u nezavisne agencije.“ Tih 16 poslova zajedno vrede više od dve milijarde dolara u ulaganjima u oglašavanje.
Gauthier je izdvojio Sprint, Hondu i Darden Restaurants, koji su nedavno svoje poslove medijskog planiranja i zakupa u SAD-u preselili u agencije Horizon Media, RPA i The Tombras Group. Sve tri ove agencije su nezavisne, odnosno nisu u vlasništvu jedne od šest glavnih grupacija, a svaki od poslova je ranije bio u portfoliju neke od velikih mreža.
Ceo tekst procitajte na portalu AdWeek.