today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Naša najveća prednost je to što smo navikli da radimo u teškim uslovima!

Uglješa Vrcelj, vlasnik agencije Super Dot, specijalno za Marketing mrežu govori ima li dovoljno prostora (posla) za sve agencije, koliko domaće agencije imaju potencijala da “izvoze” ideje i šta su to profitne share kampanje.

Kako biste ocenili kvalitet kreativnog tržišta u Srbiji? Ima li po Vašem mišljenju dovoljno prostora (posla) za sve agencije?
Kvalitet kreativnog tržišta u Srbiji je dobar, ali utisak je da nedostaje veći potencijal tržišta uopšte. Vodeće korporacije često “prepisuju” ideje, a jedan od načina da se to izbegne je stvaranje veće sinergije između klijenata i agencija, kao i predan rad na uspostavljanju poverenja kao posebnog kvaliteta odnosa kako bi se stvari pomerile, a kreativni izraz postao izazovniji, pa čak i drskiji. Naravno, ovde se može postaviti pitanje koliko ima biznisa koji mogu da dostignu nivo isplativosti angažovanja kreative. Ali, ako stvari pokušamo da sagledamo iz malo drugačije perspektive, moguće je uočiti nedovoljno iskorišćen potencijal modifikacije kulturnog sadržaja u razvoju biznis ideja, a samim tim i u razvoju našeg kreativnog tržišta. Prostora svakako ima za sve koji žele da rade, ali je važno da rade kvalitetno i u situacijama poput naše, koja nije sjajna. Ako se uporedimo sa regionom, a lično verujem da to jeste prostor sa kojim ima smisla porediti se, naše kreativno tržište jeste kvalitetno i zaslužuje lidersku poziciju.

Koliko po Vašem mišljenju domaće agencije imaju potencijala da “izvoze” ideje i nude svoje usluge u Evropi i svetu?
Naše agencije apsolutno imaju potencijala da izvoze ideje, ali nam je za to potrebno da nas neko inicira. Najveći izazov je pridobiti sistemsku podršku za tako nešto. Ono što mi možemo da ponudimo je specifičan način promišljanja i drugačije sagledavanje konteksta, pa čak i drugačiju artikulaciju ideja. Time se otvara prostor za kreiranje novih koncepata koji bi se razlikovali od trenutne ponude na tržištima koja su zasićena sopstvenom perspektivom i tragaju za novim izrazom. Takođe, treba razumeti da kreativni potencijal zavisi i od biznis potencijala, odnosno od kvaliteta očekivanja šta sve treba da podrazumeva jedna ideja kao proizvod. Naš zadatak je da obratimo pažnju na to i da konstantno radimo na razvoju sopstvenih potencijala.

Šta biste izdvojili kao prednosti srpskih agencija u odnosu na npr. regionalne i evropske?
Naša najveća prednost je to što smo navikli da radimo u teškim uslovima, u uslovima koji se stalno menjaju i uslovima bez novca. Ono što može tamo da se desi, ovde se već dogodilo, više puta. Upravo krize i iskustva koja su iz njih proistekla su naš najveći potencijal. U kreativnom smislu, mi smo oslobođeni novca jer novca nema. Oslobođeni smo veličine tržišta jer takvo kakvo je, pa čak smo oslobođeni i od tehnologije i softvera, što nas zapravo čini vrlo kreativnim u iznalaženju rešenja. Sa druge strane, naša mana je u tome što često pravimo svoje sisteme za pojedinačne probleme, umesto da probleme rešavamo sistemski.

U Srbiji se vrlo retko rade profitne share kampanje, a Super Dot je jedna od retkih agencija koja “neguje” ovu discipline. Možete li nam objasniti o kakvim kampanjama je reč i po čemu su one specifične?
Mi u Super Dotu smo napravili profitni model koji fukcioniše nezavisno od industrije, bez obzira da li kreiramo kampanju za Discovery Networks, Shop&Go ili neki drugi brend. Ono što smo mi uradili je jednostavno prepoznavanje trenda udruživanja i njegov potencijal da se preslika i u kreativnim rešenjima. Od samog početka razmišljamo o tome ko bi sve mogao da pronađe svoj interes u kampanji čiju strategiju postavljamo i nalazimo pogodne partnere koji su zainteresovani za određeni deo promocije. To su po pravilu kompanije, odnosno brednovi koji dele slične vrednosti sa nosiocem kampanje, bez obzira na industriju. Važno je da se svima bude jasno šta je glavna poruka kampanje i ako je ona dobro i jasno artikulisana, kanali komunikacije drugih brendova postaju dostupni i u profitnim kampanjama. Brendovi su otvoreni za udruživanje, pa čak i oni koji na prvi pogled mogu delovati da su u izvesnom antagonizmu, a rezultati su izvanredni. To je pravac u kome planiramo i dalje da se krećemo i istražujemo nove mogućnosti za saradnju i udruženu promociju.

Izdvojte jedan trend koji će po Vašem mišljenju obeležiti 2017. godinu i zašto?
Trend koji je već prisutan i koji će se svakako nastaviti jeste pravljenje “native” video sadržaja koji će se distribuirati na različitim platformama. U stvari, očekujem dve diversifikacije ovog sadržaja. Sa jedne strane očekujem sve više loše produciranog sadržaja, gde (produkcijski) kvalitet postaje manje bitan ili čak nebitan u trci sa aktuelnošću i brzinom plasmana, ali istovremeno i promene u visokokvalitetnoj produkciji. Migracija novca, kvaliteta i brzine sadržaja je već lagano krenula u pravcu pravljenja svakodnevnog sadržaja.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!