Moć komunikacije u vreme Interneta, društvenih mreža i bloginga

Novi mediji su postali prostor kroz koji se ispoljavaju strategije moći. Svedoci smo revolucije u oblasti tehnologije komunikacija koja direktno utiče na osećanja, razmišljanja i ponašanja ljudi.

U knjizi Moć komunikacija, Kastels analizira transformaciju industrije globalnih medija kroz prizmu revolucije u komunikacionim tehnologijama. Kastels odgovara na pitanja da li su se relacije moći modifikovale u kontekstu novih komunikacionih okolnosti i ispituje kroz široku paletu društvenih i psihioloških teorija da li su i na koji način mogućnosti Interneta, socijalnih mreža i bloginga promenili odnose u okviru političkih procesa i društvenih pokreta. Ovo je knjiga za svakoga ko želi da razume karakter i dinamiku modernog sveta.

Kastels je zaista optimističan kada govori o kapacitetima za autonomnu građansku akciju, odnosno o mogućnostima za aktiviranje kontramoći, polažući velike nade u nove tehnologije koje će omogućiti da se ova akcija sprovede mnogo ambicioznije nego ikada pre i uzdrma tle sve odnarođenije predstavničke demokratije, s jedne strane, i oduvek odnarođenih diktatorskih režima, s druge strane. Zbog toga je ključno pitanje koje se provlači kroz ovu studiju i koje će samo po sebi iznova izazivati najviše polemike ono koje se odnosi na izvore i nosioce moći u savremenom društvu. (iz pogovora dr Dalibora Petrovića)

Manuel Kastels je jedan od najznačajnijih mislilaca današnjice, vodeći je stručnjak u oblasti komunikacija, informacionog društva i globalizacije. Držao je predavanja po pozivu na više od 100 univerziteta u 45 zemalja širom sveta. U svom bogatom naučnom opusu Manuel Kastels je kao vodeći autor obavio 26 knjiga, uz još 22 knjige kao urednik ili koautor. Dobitnik je međunarodne Holberg nagrade koja se dodeljuje za najveća dostignuća u obasti umetnosti i humanističkih nauka i nagrade Balzan za soiologiju.

Više o knjizi na sajtu CLIO-a.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari