Ako želite da dobijete ideju šta je entuzijazam, motivacija, inspiracija i radoznalost u advertajzingu, trebali biste da provedete nekoliko dana na jednom od manjih festivala kreativnosti. Ili bar da budete deo preliminarnog žirija. I kad kažem manjih, mislim na one lokalne ili koji su tek nedavno počeli da žive.
Lepota i prednosti ovih festivala ima pregršt. Festivali poput KIAF Ukrajina, White Square Belorusija, LIAF Portugalija i mnogi drugi su neverovatan primer gostoprimljivosti, organizacije i naravno – kreativnosti. To su često internacionalni festivali, tako da imate priliku da vidite radove iz celog regiona, uključujući i Rusiju sa svim okolnim zemljama.
Pored toga što ste u prilici da vidite koliko kreativnosti i potencijala ima van velikih festivala, poput Kanskog, ono što je još vrednije je što zapravno dođete u kontakt sa lokalnim kreativcima, ljudima iz advertajzing industrije na prilično lak i neposredan način. To je zasebno iskustvo, potpuno drugačije od onog na velikim i poznatim događajima.
Tu su uvek dani puni predavanja, keynote-a, radionica, od ujutru do uveče. I uvek prepuno radoznalih i nasmejanih ljudi koji učestvuju, postavljaju pitanja i zaista cene prisustvo svih gostiju.
Očigledna ekspanzija kreativnosti, takođe, nešto je što me fascinira na ovim festivalima. Kreativnost koju možete da vidite samo u određenim regijama i koja stidljivo živi na lokalnom nivou, a koja ni po čemu ne zaostaje za onom “svetskom”.
To je mesto gde možete da vidite i ostetite i buduće trendove. I evo mog zapažanja: korišćenje biometrika u advertajzingu se nastavlja. Nove primene, nove emocije i interakcija. Biometrički podaci su čisti i neobrađeni i kao takvi mogu biti neverovatna inspiracija za bilo koji brend. Poznata je efikasnost emocionalnog advertajzinga, a sa primenom biometrika kroz nove tehnologije brend postaje svojevrsno iskustvo vođeno emocijama.
Zato ću uvek sa radošću da prihvatim poziv na svaki od ovih festivala i da se radujem nekim novim susretima. I naravno dugim satima žiriranja.
Autor teksta:
Nikolina Popović, kreativni direktor, Havas Adriatic