today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Lajkuj, šeruj, glasaj!

Omasovljena upotrebe interneta postepeno je dovelo do veće demokratizacije društva. Posedovanje jednog uređaja i konekcije za internet omogućava dostupnost informacija i reagovanje na klik, što je dovelo do percepcije društvenih mreža ne samo kao mesta za druženje, već i za informisanje.

Čak i tradicionalni mediji sve češće posežu za Twitter interakcijama, Instagram i Facebook objavama kao glavnim izvorom informacija. Osvrnuli smo se na poslednju deceniju i analizirali društvene mreže kao alat kojem se okreće politička elita širom planete, ne bi li zadobila poverenje birača i njihov glas na izborima. Nekada je bilo dovoljno prošetati prometnim ulicama i rukovati se sa građanima. Sada se građani sve više sreću po Facebook, Instagram i Twitter ulicama, tako da se izborna taktika mora menjati.

Ima li svrhe preseliti izbornu kampanju u online prostor? 2008. se smatra prekretnicom u upotrebi društvenih mreža kao jednako važnog kanala komunikacije tokom izbornih kampanja. Obama je te godine nezvanično postao “prvi predsednik društvenih mreža”. Njegov marketing tim, na čelu sa Kris Hjudžsom, suosnivačem Facebook-a napravio je najbolji potez i uložio veliki napor da dođe do glasova onih koji se vode parolom: “Ukoliko nije na društvenim mrežama, nije se ni desilo”. Glavna promena je u tome što je na ovaj način uspostavljena dvosmerna komunikacija sa glasačkim telom, za razliku od dotadašnjeg prostog plasiranja slogana, šablonskih grupnih pesama i već viđenih motivacionih govora. Obama je uspeo da izgradi bazu od čak 5 miliona pristalica samo u internet zajednici.

Glavna razlika između McCain-a, kandidata Republikanske partije, i Obame bila je u tome što je Obamin tim pitao građane za mišljenje i implementirao njihove odgovore u svoj program. Izgradio je stabilnu internet zajednicu i poverenje, prišavši velikom broju glasača na jedinstven način: targetirao je grupe pojedinaca, obraćao im se lično i predlagao rešenja za njihove specifične probleme. Kreirane su posebne Facebook stranice: Studenti za Obamu, Latinosi za Obamu, Žene za Obamu, Veterani za Obamu itd. Njegov tim se nije ustručavao da plasira sirov materijal, jer to je ono što kod građana izaziva poverenje, na taj način mogu da se identifikuju sa osobom za koju će glasati. Dopustio je svojim potencijalnim glasačima da ga upoznaju kao sebi jednakog, pokazavši im da se njegov svakodnevni život ne razlikuje značajno od njihovog. Kreirajući jaku bazu volontera na veb stranici My.BarackObama.com, od oko 2 miliona profila, uspeo da za svoju kampanju prikupi preko 500 miliona dolara, od prosečnih 80 dolara po donaciji.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Bild Studio.

Autor teksta: Ljiljana Polić, PR officer, Bild Studio

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!