today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kreativne industrije najveća šansa Srbije

Kreativne industrije čine sedam odsto svetske ekonomije, ostvaruju dobit od tri triliona evra i najveća su šansa Srbije, rečeno je danas na konferenciji o kreativnim industrijama povodom Dana Evrope.

Profesor Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA) Goran Pitić izjavio je da procenat doprinosa te industrije dramatično raste. Ekonomija je nauka o retkim resursima, ali to se danas promenilo i dobija novu dimenziju- kreativnost i inovativnost, kao neograničeni ljudski resurs, rekao je on na konferenciji koju je FEFA organizovala povodom Dana Evrope, uz podršku Delegacije Evropske unije i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u sali Beogradske filharmonije.

Koordinator tima za kreativne industrije EBRD Frenk Hanigan rekao je da je kreativna industrija, obuhvatajući medije, digitalne platforme, TV i Film, marketing, oglašavanje fleksibilna i danas generiše sedam odsto globalne ekonoije i tri puta je veća od auto industrije.

Osnivač EXIT festivala Dušan Kovačević rekao je da je kreativna industrija „autoput za Srbiju“ i istakao da je taj procenart kod nas dva odsto u odnosu svetskih sedam odsti u da vidimo gde je mogućnost za rast.

Prema njegovim rečima, kreativne industrije počele su da zamenjuju standardne. Srbija ne treba da traži svoju šansu u tome da će napraviti neki brend automobila ili nešto drugo, njena šansa je kreativna industrije, ocenio je Kovačević.

To je ono gde može da bude među vodećim u svetu i u neravnopravnoj utakmici sa manjim budžetom možemo da pobeđujemo, rekao je osnivač festivala koji godišnje u budžet Srbije slije 15 miliona evra.

Direktorka Beogradskog festivala igre Aja Jung rekla je da taj festival, u svetu prepoznat kao fenomen iz Srbije, od Grada i države potražuje tek jednu petinu sredstava, a ostalo se samofinansira. Prema njenim rečima, ove godine 14. Festival igre imao je 23.000 gledalaca, a prve godine 6.000. Imajući u vidu da naš festival u godini pada pre velikih svetskih, imamo veliku odgovornost. Mi jesmo inovatori i svojom selekcijom diktiramo program umetničke igre u svetu, ocebuka je Jung.

Profesor FEFA i dramska umetnica Bojana Maljević izjavila je da audio-vizuelna industrija u Srbiji utiče na turizam i druge privredne grane. Telekomunikacije, arhitektura, IT tehnologija, aviotrasport, obrazovanje, osiguranje, reklamiranje, elektonska trgovina… sve su to oblasti kroz koje se ulaganjem u filmsku produkciju prihodi direktno slivaju u srpsku privredu, a ne zaboraviomo uz to promociju Srbije u svetu, naglasila je ona.

Izvor: Danas

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!