Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Fullhouse Ogilvy, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju socijalnom preduzeću Eco Bag.
Tim povodom, razgovarali smo sa Ivom Mitrović, kreativnom direktorkom agencije Fullhouse Ogilvy i Ivankom Stamenović iz socijalnog preduzeća Eko Bag.
Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Mitrović: U prezasićenom tržišnom ambijentu, jako je teško postići vidljivost koja je presudna za uspeh. Čak i velikim kompanijama, a kamoli socijalnim preduzećima. Velika nam je čast što imamo priliku da jednom poslovnom konceptu u koji verujemo možemo da pomognemo da postane vidljiv.
Stamenović: Mislim da smo do sada ispunile sve što je potrebno za rad Eko Bag udruženja – od izrade jedinstvenog proizvoda koji plasiramo kupcima, pronalaska tržišta (za sada je malo, ali odabrano), obuke i upošljavanja žena preko 50 godina starosti i povećanja proizvodnog kapaciteta. Kao kruna svega toga, na red je došao i marketing koji treba da bude urađen vrlo profesionalno, kako bismo bili vidljivi za sve potencijalne kupce koji do sada možda nisu imali priliku da nas upoznaju i razumeju šta je to čime se bavimo. Proizvodeći torbe od iskorišćenih bilborda, mi promovišemo ponovnu upotrebu materijala, reciklažu, zaštitu životne sredine i iznad svega upošljavamo one kojima je posao preko potreban – žene preko 50 godina koje su u periodu tranzicije ostale bez posla. Jednom rečju – bavimo se socijalnim preduzetništvom. Mislim da je jako važno da i privrednici i stanovništvo razumeju prednosti socijalnog preduzetništva koje u evropskim zemljama donosi budžetu i preko 10% profita, kao i da se bolje upoznaju sa zaštitom životne sredine, i to ne samo kao pojmom već npr. činjenicom da je naizgled običan otpad zapravo jeftina sirovina koja se može pretvoriti u jako skupe i korisne proizvode.
Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Mitrović: Mi smo industrija sa ogromnim ljudskim, kreativnim i organizacijskim potencijalom, koja zajedničkim snagama može da uradi mnogo toga u pravcu unapređenja zajednice. Neki od najtalentovanijih i najvrednijih ljudi koje znam rade upravo u našoj industriji i gladni su prilike da učine nešto za opšte dobro, a ne samo za dobro svojih klijenata. Na žalost, zajednički organizovani napori nisu bili učestala praksa, nadamo se da ova akcija može to da promeni.
Stamenović: Umrežavanjem svi dobijamo veću snagu da dođemo do običnih ljudi koje treba edukovati o raznim činjenicama koje su važne za drušvo. Ono što živimo i radimo kroz umrežavanje možemo da promovišemo i tako postanemo mnogo vidljiviji. Na taj način zainteresovaćemo i motivisati mnogo više ljudi nego što bismo uspeli kao pojedinci koji se povremeno pojavljuju u medijima ili na nekim događajima.
Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Mitrović: Kreativci su jedni od retkih ljudi koji se (za sada) ne osećaju ugroženo tekućom tehnološkom revolucijom i robotizacijom. U korenu rešavanja svakog problema je ljudska kreativnost i intuitivnost koju, još neko vreme, ni jedan algoritam neće moći da zameni. Kreativna industrija poseduje jedinstvenu infrastrukturu umreženih kreativaca i to je naša najveća prednost.
Stamenović: Zato što se kroz njih svaka dobra ideja može brže ostvariti, uz nevelika finansijska sredstva. Potrebno je samo puno rada, volje i želje da cilj koji imate pred sobom dostignete. A usput možete čak i ostvariti velike profite društvu i smanjiti nezaposlenost.
Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić