today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#KampanjaNaDar: Socijalno preduzetništvo je biznis rešenje za socijalne probleme!

Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Havas Adriatic, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju udruženju Liceulice.

Tim povodom, razgovarali smo sa Igorom Savićem, direktorkom agencije Havas Adriatic i Milosavom Marinovićem, direktorom i glavnim i odgovornim urednikom magazina LiceUlice.

Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Havas Adriatic: Veza između bilo kakvog poslovanja i zajednice u kojoj se ono razvija je nešto na čemu je potrebno konstantno raditi, strateški, praktično i u oba smera. Kompanije u velikoj meri utiču na ekonomsku i društvenu sliku tržišta i imaju mogućnost da unaprede zajednicu ovakvim i sličnim akcijama, odnosno da kreiraju razliku. Ta razlika je posebno vidljiva kroz projekte kao što je Liceulice i kroz njegovu podršku ljudima na marginama društva u kom živimo i radimo. Havas kao grupacija gaji snažan momenat podrške društveno odgovornim projektima globalno i mi to gledamo da ispratimo i na tržištu regiona koje pokrivamo. U ovom slučaju je to inkluzija, pa na neki način i gentrifikacija, što je sveprisutna tema generalno, a posebno u tranzicionim sredinama poput naše.

Liceulice: Socijalna preduzeća u Srbiji generalno pate od nedostataka resursa finansijskih, kadrovskih i svih drugih. Pošto je u proizvodnom (investicionom) lancu poslednja karika marketing i promocija, najčešće ostaju i najslabija karika, što se naravno odražava na plasman roba i usluga socijalnih preduzeća. U tom smislu, svaka ovakva prilika je dobrodošla, jer podrška u ovoj sferi trajno unapredjuje naš rad. Liceulice ima i kvalitetan proizvod i snažnu socijalnu komponentu, pa očekujemo da kroz učešće u #KampanjaNaDar te činjenice dopru do još većeg broja građana, što je i osnovna svrha promocije, a za šta sami nemamo dovoljno snage. Kao mediji, Liceulice stoji na stanovištu da je veoma važno da na inovativan i prijemčiv (široj publici) način govorimo o različitim društvenim problemima, i posebno o putevima za njihovo ublažavanje. To je i deo naše misije koju realizujemo i kroz dizajn magazina, koji je uvek angažovan i u vezi sa temom aktuelnog broja, preko izbora tema i načina na koji obrađujemo društvene probleme.

Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Havas Adriatic: Strateški i partnerski pristup često su najbolji put do postizanja cilja. Saradnja i međusobno poverenje su nešto na čemu bi trebalo da se zasniva odnos sa zajednicom. Stvaranje boljih uslova za život i boljeg poslovnog okruženja trebalo bi da bude misija svakog pojedinca, a kombinovanjem znanja, talenata i kontakata koje ljudi iz naše industrije poseduju, može da se dođe do kvalitetnih rezultata. #KampanjaNaDar je sjajna inicijativa i mogućnost da oni koji žele, koristeći svoja znanja i veštine koje i inače svakodnevno koriste u poslu, daju doprinos zajednici i podstaknu svest o potrebi pomoći ljudima kojima je ona neophodna, ljudima oko nas, ljudima koji zaslužuju drugu šansu.

Liceulice: Poznata je činjenica da sami možemo veoma malo, a udruženi mnogo više. Socijalna preduzeća moraju da budu umrežena, jer svako od njih pojedinačno ima manjak resursa i kapaciteta. Jedino udruženi možemo ostvariti naše ciljeve. Liceulice i deluje kao svojevrsna aktivistička platforma kroz koju udruženi deluju mnoge institucije, firme, nevladine organizacije i pojedinci upravo zato jer im je svima stalo do unapređenja zajednice, a ovaj projkat pruža osnov za konkretno delovanje. Samo udruženi možemo da damo doprinos u jačanju socijalne kohezije, kreativnosti i preduzetničkog duha u našem društvu.

Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Havas Adriatic: Značaj kreativne industrije veoma je važan, kako sa ekonomskog, tako i sa društvenog stanovišta. Ova industrija u svetu čini više od 7% GDP-a, a o tome koliko kreativnost, pored svoje kulturne misije, pokreće ekonomski rast, govori i činjenica da upravo ova industrija predstavlja jednu od vodećih po stepenu godišnjeg rasta koji ide i do 20% u razvijenim zemljama. Kako u svetu, tako i kod nas, trendovi se menjaju i stvari evoluiraju usled novih izazova, postaju efikasnije, optimalnije. Svedoci smo toga kroz svakodnevno poslovanje i težimo da budemo jedan od pokretača nove energije i deo rešenja kroz partnerstva kako sa našim klijentima i partnerima, tako i sa vladinim i nevladinim institucijama. Pored toga što je preko 4% građana Srbije zaposleno u nekom od sektora ove industrije, ona predstavlja jednu od najbrže rastućih u domaćoj i regionalnoj privredi. Snaga agencije Havas Adriatic leži u tome da, pored individualne kreativnosti i talenta, timovi u Beogradu imaju mogućnost korišćenja alata Havas grupacije kao što je CBI® (Creative Business Ideas) koji kroz kreativnu marketing komunikaciju donosi zapravo poslovne rezultate. Koristeći “know how” grupacije, apsolutno pratimo sve svetske trendove u našem poslovanju, doprinosimo edukacijom našeg regiona prenoseći znanja sa naprednijih tržišta i verujemo da će trend rasta i uticaja ove industrije, kako na privredu tako i kulturu, biti sve veći i u Srbiji.

Liceulice: Ako uzmemo u obzir činjenicu da je u razvijenim zemljama godišnji promet u socijalnom preduzetništvu iskazuje u milionima evra, jasno je da ovde leži veoma značajan ekonomski potencijal za razvoj privrede jednog društva. Pored ove dobiti, tu je i ona na kontu društvene kohezije i smanjenju isključenosti i siromaštva, jer je socijalno preduzetništvo, između ostalog i način zapošljavanja teško upošljivih kategorija stanovnika. Za zdrav i održiv razvoj društva bitan je i model raspodele koji afirmiše socijalno preduzetništvo (ili “bolja ekonomija” kako ga još zovu) , a koji je u suprotnosti sa trenutno dominantnim modelom u kom bogati postanu još bogatiji, a siromašni još siromašniji.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!