#KampanjaNaDar: Jedni druge otvaramo i obogaćujemo!

Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Rod & Rope, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju udruženju AMA – Centar za negu čoveka i prirode.

Tim povodom, razgovarali smo sa Vladimirom Milovićem, osnivačem agencije Rod & Rope i Katarinom Milenković iz udruženja AMA – Centar za negu čoveka i prirode.

Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Rod & Rope: Vašu akciju smo videli kao idealan način da doprinesemo promovisanju značaja digitalnog marketinga na našim prostorima. Velike kompanije su veoma upućene u značaj i rezultate koje digitalni marketing može da ima na poslovanje, ali je naš cilj i namera da kroz svoj rad ovaj koncept približimo svima. Pre svega malim i srednjim preduzećima i neprofitnim organizacijama. Takođe, cilj nam je i da pokažemo da besplatna usluga može i treba da bude kvalitetna. Ako ponudite nekome uslugu za koju ne dobijate nikakvu materijalnu nadoknadu to u svakom slučaju treba da znači da vam je osnovi cilj i dalje da ona bude kvalitetna prezentacija onoga što umete i možete da uradite za svoje klijente.

AMA: Umesto priče o „problemima“, rekla bih da je važno govoriti o dobrim primerima, nesebičnim doprinosima i pozitivnim promenama svuda! Kada posmatramo život na taj način, kreativnost izražavanja postaje prirodna stvar. A kada se inspirišemo fokusiranjem na „kako ja mogu da pomognem i doprinesem“, onda u svemu vidimo priliku da ovaj svet učinimo boljim mestom. Da bi čovek preživeo, neophodni su mu vazduh i hrana na prvom mestu. A mi tako retko primećujemo one koji nas hrane – poljoprivrednike. Još ako to rade na ekološki i održiv način, pa zašto i mi, gradska deca ne bismo pokušali da uradimo nešto za njih. Pomoć u svakodnevnim radovima i prilika za učenje o održivim načinama života su osnova WWOOF formule u koju duboko verujemo. Zato za nas ne postoji ništa organskije nego da ispričamo priču o WWOOFu.

Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Rod & Rope: Izreka da su dve glave pametnije od jedne nije nastala bez razloga. Mi čvrsto verujemo u to. Tako je i umrežavanje način da se ljudi iz struke okupljaju, iznose svoje ideje, razmatraju tuđe tako da nas sve zajedno taj proces vodi napred. Ideje nisu rezervisane samo za velike igrače. Bez obzira da li neko radi u maloj ili velikoj marketinškoj agenciji siguran sam da može da ponudi nešto novo i drugačije. Konkurencija je dobra, i ona nas sve zajedno tera da budemo bolji, ali je, po mom mišljenju, saradnja neizostavan deo svakog trajnog napretka.

AMA: Mi, ljudi, imamo tendenciju da stvaramo svoje male svetove i da zatim živimo duboko uvereni da je naš svet jedini postojeći. A nije. Zato se treba kretati, slušati, umrežavati i time stalno pomerati granice, menjati svetove. Mi jedni druge otvaramo, obogaćujemo i zajednički, treba li naglasiti sinergijski stvaramo i unapređujemo.

Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Rod & Rope: Ne bih pojam kreativnost vezao kao pridev za pojam industrija. Svaka industrija na svoj način može i treba da ima određenu kreativnost. Naravno da ona neće biti potrebna u istoj meri ako se bavite nekim administrativnim ili manuelnim poslom, ali ne treba da bude ni rezervisana samo za određena radna mesta. Mogućnost da budemo kreativni na poslu je nešto što nas čini da taj posao volimo. Kada posao volimo, tada možemo mnogo više da doprinesemo. U Srbiji postoji mnogo kreativnih ljudi, neki od njih imaju prostora da to i pokažu, neki još uvek čekaju svoju pravu šansu. Celokupnoj privredi treba da bude cilj da svaki kreativni um dobije svojih pet minuta pošto tako na globalnom nivou možemo da povećamo svoju konkurentnost. Bilo da, kao zemlja, želimo da privučemo strane investicije ili, što je još važnije, svetu plasiramo svoje proizvode i usluge kreativnost jeste snaga koja će nam značajno pomoći da te ciljeve lakše i brže dosegnemo.

AMA: Svet u tehnološkom i ekonomskom smislu odavno ima sve što mu je potrebno za udoban i kvalitetan život. No, čini se da ipak nešto nedostaje da budemo zadovoljni i ispunjeni. Ja verujem da je to što nedostaje svrha i smisao izvan tehnološkog, udobnog, materijalnog. A upravo socijalna preduzeća u praksi pokazuju da je moguće spojiti naizgled nespojive svetove: biznis i humanost, tehnologiju i brigu za Planetu. Socijalna preduzeća zaokružuju i ispunjavaju čovekovo poslovno delovanje. Ako je spoj iskren, odnosno ako je čovek u svom radu motivisan humanim vrednostima, ekonomsko i finansijsko ne mogu izostati.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari