#KampanjaNaDar: Jaki smo onoliko koliko smo ujedinjeni!

Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija Orange Studio, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju Univerzitetskoj dečijoj klinci u Tiršovoj.

Tim povodom, razgovarali smo sa Nebojšom Babićem, CEO i kreativnim direktorom agencije Orange Studio i prof. dr Zoranom Radojičićem, specijalistom dečje hirurgije i urologije i direktorom Univerzitetske dečje klinike u Tiršovoj.

Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
Babić: Možda je najbolji odgovor na to, pitanje – da li je potrebna motivacija da se učini dobro delo? Sama činjenica da si u poziciji i da imaš moć i način da se za početak tvoja reč čuje, velika je odgovornost prema drugima koju ne smeš olako da prihvatiš, niti da je zanemariš.

Radojičić: Tišova je jedna od najznačajnijih medicinski institucija u zemlji i regionu. Kada lekari u Domovima zdravlja nemaju rešenja za neki medicinski problem, ne mogu da postave dijagnozu ili procene da dete zahteva najviši nivo lečenja i nege, porodice se obraćaju nama. Danas su različite informacije i nažalost dezinformacije o zdravlju lako dostupne na internetu i mogu doveti do zabluda. Naš cilj je bio da pozovemo roditelje da o zdravlju svoje dece slušaju savete isključivo najboljih stručnjaka u zemlji. Zato smo odlučili da roditeljima priđemo kroz soc. mreže, video materijale na You Tube kanalu klinike, jasnim porukama i tekstovima na sajtu gde su saveti vrhunskih lekara iza kojih stoji Tiršova, institucija sa najdužom tradicijom u lečenju najteže bolesne dece.

Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
Babić: Magija je u jedinstvu, a jedan veliki čarobnjak Albus Dambldor je to magično i objasnio: „Jaki smo onoliko koliko smo ujedinjeni i slabi koliko smo podeljeni.“ Veoma smo ponosni na ukazanom poverenju od strane UDK Tiršova i prilici da damo svoj skromni doprinos na ukazivanju značaja same klinike i potvrđivanja institucije medicinskih radnika, prenošenja jasnih poruka u komunikaciji sa roditeljima, a sve u cilju edukacije roditelja i zaštite od pogrešnih informacija koje mogu da ugroze zdravlje naše dece. Kada pored sebe u poslu imaš partnera poput UDK Tiršove, čija se dela mere životima dece, najmanje što možeš da učiniš, i što je u tvojoj moći, je da pomogneš da se njihova poruka vidi i čuje, i svima bude dostupna. Deci smo potrebni uvek, a mi smo za početak pomogli da svi znaju da je UDK Tiršova ta koja svaki dan tu i 24/7 pomaže detetu i njegovoj porodici.

Radojičić: Nama je kreativni studio Orange, jedan od najznačajnijih partnera. Oni nesebično doniraju sjajnu energiju, svoja znanja i veštine, više godina unazad. Udružili smo snage sa Orange-om i još nekoliko kompanija poput Alma Quattro kako bismo približili našu instituciju roditeljima i deci, bolje komunicirali i slali jasne poruke, a sve sa ciljem unapređenja zdravlja dece i zaštite od pogrešnih informacija kojima su nažalost okruženi. Mi smo dali ono što najbolje znamo, vrhunsku medicinu i preporuke specijalista u svim oblastima dečje medicine, a Orange je to pretočio u jasne poruke, vrhunski dizajnirane kako bi one došle do roditelja. Mi znamo da naš posao nije samo da lečimo, već i da menjamo svest ljudi i pomognemo im da donesu najbolje odluke za svoju decu. Orange nam je pomogao da tu poruku kanališemo. Zajedno možemo da unapredimo zdravlje dece u Srbiji i promovišemo dečju medicinu. Za početak fokusirali smo se na nekoliko važnih poruka poput one da roditelji ne kažnjavaju svoju decu kada ona mokre u krevet na uzrastu preko 5 godina, jer deca to ne rade namerno ili upozorenje da prekomerna upotreba antibiotika šteti deci i da je važno slušati savete pedijatra koji znaju kada je antibiotik potreban.

Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
Babić: Važna je, jer gde većina ljudi vidi poteškoće, kreativna industrija mora da vidi priliku. Čak i ako se pokušaj završi neuspehom, otkrića na tom putu su retkost, ali postoje. Najznačajniji projekti, pronalasci i kreativna rešenja u istoriji ovog sveta, po pravilu nisu nastajali i razvijali se u sredinama koje su bile naklonjene njihovom radu, već su najčešće išli putem u smeru suprotnom od očekivanog, i na taj način pokazali i dokazali da je upravo kreativnost ta koja je pokretač inovacija i poželjnih promena.

Radojičić: Lako ćemo se složiti, zdravlje je najvažnije, bez dobrog zdravlja i preventive nije moguć razvoj ni pojedinca, ni društva. Za skoro sto godina postojanja Tiršove, kod nas su od mnogih bolesti, stanja i povreda izlečenje pronašli budući vrhunski sportisti, lekari, naučnici, glumci itd. Mi ulažemo u budućnost. Ulaganje u zdravlje dece je od najvišeg interesa porodice, ali i društva u celini. Tiršova može da zatreba svakoj porodici, kada se to desi, važno je da kod nas sve bude spremno. I lekari i oprema i prostor.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari