today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#KampanjaNaDar: Aktivizam treba da krene od pojedinca…

Povodom 5. rođendana, Marketing mreža pokrenula je društveno odgovornu akciju #KampanjaNaDar, a koju je podržalo i aktivno se uključilo čak 17 socijalnih preduzeća i udruženja, kao i kreativnih, PR i digitalnih agencija u Srbiji. Među njima je i agencija IDEA+ Communications, koja će u okviru ove akcije donirati kampanju socijalnom preduzeću Bio Idea.

Tim povodom, razgovarali smo sa Toni Laurenčićem, kreativnim direktorom agencije IDEA+ Communications i Sanidom Klarić, osnivačem socijalnog preduzeća Bio Idea.

Šta vas je motivisalo da se uključite u akciju #KampanjaNaDar? Koliko je važno da se na kreativan način priča po različitim problemima u Srbiji?
IDEA+: Smatrali smo ovo delom svojih redovnih aktivnosti. Ako zvuči pretenciozno, kriva je aktuelna “blaziranost” naše javnosti, koja je spremna da prihvati prvenstveno dramatične ili visoko glamurozne sadržaje. Mi, naprotiv, mislimo da je agencijski život upravo pomaganje drugima, edukacija, otvaranje novih mogućnosti komunikacije, deljenje… I da u tome ne mora nužno biti ničeg ni senzacionalnog ni senzacionalističkog. Značaj, lepotu i sjaj vidimo i u velikim uspesima, ali i u malim postignućima…

Bio Idea: Nedovoljna vidljivost svakodnevne borbe običnih ljudi sa egzistencijalnimm problemima u odnosu na senzacionalističke naslove koji prate “istaknute, priznate i poznate”. Bios na starogrčkom označava život, a ideja je po Platonu pokretač tog života, okupili smo se u BIO IDEI da naše živote pomerimo sa margina društva. Kreativnost sa kojom se borimo da probudimo aktivizam kod ljudi koji su zastali; kreativnost da iz ograničenih resursa stvorimo vrednost – zasniva se na životnoj kreativnosti običnog malog čoveka u rešavanju problema sa kojim se svakodnevno susreće. Zbog toga se mora o svemu ovome pričati na kreativan način, oneobičiti siromaštvo, nezaposlenost, socijalna isključenost, nasilje i diskriminacija da bi se ovi pojmovi shvatili lično. Ljudi su se toliko navikli na ove reči da su postale izlizane, nedovoljno shvaćene, da primaoc informacije olako prelazi preko stvarnog značenja označenog.

Zašto je važno umrežavanje, kao i da zajedničkim snagama unapredimo zajednicu?
IDEA+: Vaše pitanje nedvosmisleno implicira odgovore! Mi se bavimo komunikacijama, smisao naše delatnosti je građenje veza na različitim nivoima, pa se tako grade zajednički stavovi, ciljevi i često postižu zajednički rezultati. Tada je i pojedinačno zadovoljstvo postignutim vrednije.

Bio Idea: Aktivizam treba da krene od pojedinca, ali samo umreženi ljudi mogu ostvarivati svoje ciljeve. Umreženost omogućava bolju vidljivost i veći uticaj.

Zašto su, po vašem mišljenju, socijalna preduzeća/udruženja, ali i kreativna industrija važni za razvoj privrede Srbije?
IDEA+: Kreativna industrija, ako je stvarno kreativna i inovativna, otvara nova polja delovanja, pokreće nove teme i izazove. Mogla bi se možda parafrazirati misao filozofa: kreativna industrija ne samo da oglašava i tumači postojeće pojave i trendove, ona ih usmerava, menja i kreira!

Bio Idea: Liberalna ekonomija briše granice i veliki brendovi potiskuju male, mnogo ljudi je u procesu tranzicije ostalo bez posla, javna preduzeća i institucije ne dobijaju dovoljno sredstava iz budžeta da mogu da ostvare sve aktivnosti i usluge neophodne za pristojan život građana. Zbog svega ovoga broj ranjivih grupa se povećava, odnosno ljudi su prepušteni da sami traže načine za rešavanje problema sa kojim se susreću u svojim zajednicama. Mi se borimo protiv nezaposlenosti i siromaštva koji zazivaju skoro 90% devijantnih pojava u društvu i srećemo se sa ljudima koji žele da se pokrenu iz bezizlazne situacije ali ne znaju kako. Udruženi i okupljeni oko socijalnih preduzeća dobijaju podršku i pravce delovanja, oni rade, njihovi proizvodi se prodaju njihov posao postaje održiv tako da postaju nezavisni od donatora i filantropa koji su bili neophodni na početku. Socijalna preduzeća su održiva! Smatramo da će socijalna preduzeća za par godina biti bitan faktor u srpskoj ekonomiji kako sa svojim proizvodima tako i sa rešavanjem bitnih društvenih problema što doprinosi bezbednosti i boljem životu za sve ćlanove zajednice.

Intervju pripremila: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,43 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!