Kako se menjaju navike potrošača tako se menjaju i trendovi u marketinškoj industriji. Najbolja oglasna kampanja 2015. godine prema izboru magazina Adweek govori o tome kratko i jasno. Doslovno!
140 znakova na Twitteru, 30 sekundi videa na Instagramu ili tek 5 sekundi pre-roll oglasa na YouTubeu… Formati postaju sve kraći, ali neki standardi storytellinga ne zastarevaju. Među njima je i prvo slovo novinarskog pisanja – pravilo 5W: who, what, when, where, why i dodatno how, odnosno šest pitanja na koje vest mora odgovoriti.
Kako bismo primenili ovo pravilo u pričanju ove, ali i bilo koje druge priče, i to u ograničenom formatu, najbolje da krenemo odmah – i to od kraja!
5. ZAŠTO?
Pažnja prosečnog korisnika na internetu je… Već izgubljena! Dok čitate ovaj blog post, na vašim ekranima verovatno iskaču razni prozorčići, obaveštenja, zvukovi i razne distrakcije. Želimo li vas zadržati, moramo biti brzi!
4. GDE?
Tamo gde su vaši korisnici. Definišite svoju ciljnu grupu, kojim se platformama i kako služi, te gde ćete joj se obratiti. Jesu li to YouTube oglasi ili e-knjiga o sadržajnom marketingu?
3. KADA?
Onda kada to kaže timeline kampanje. Precizno planiranje pola je posla.
2. ŠTA?
Ono što želite reći – jasno i glasno! Precizirajte poruku koju želite preneti. Neka bude bliska i korisna vašoj ciljanoj publici – neka odgovara na njihovo pitanje ili nudi rešenje za njihov problem.
1. KO?
Vaš brend, proizvod ili usluga. I kada se vaš brend nalazi na poslednjem mestu u priči ili kampanja do njega vodi tek “indirektno”, ako je priča dobra, vaši će korisnici znati pronaći put do njega.
+ KAKO?
Postavite sebi ovih pet pitanja, isključite okvire i uključite maštu. Već ste na dobrom putu.
Da je moguće, upravo samo vam pokazali, i to u svega 300 reči!
Izvor: Jasno & Glasno