Osobe koje su u marketinškom poslu preko dvadeset godina reći će vam isto što i vaše bake i dede: vremena su se promenila. Baki i dedi u činjenici što više ne mogu raditi kolut napred, a biznismenima u promenama na tržištu.
Iako ovo već i vrapci na grani znaju, ne šteti još jednom ponoviti: prilikom prodaje proizvoda i usluga, zapravo se prodaje ideja proizvoda ili usluge, a prilikom kupovine ideje, ljudi se vrlo retko vode isključivom racionalnošću. Kao i u većini stvari, glavnu ulogu prilikom kupovine vrlo često igraju emocije. Želimo proizvod koji nam nešto znači, uslugu koja predstavlja određeni životni stil, a u prezentaciji te emocije pomaže nam semiotika, i naravno agencija za marketing.
Kako? Krenimo prvo od definicije. Najjednostavnije rečeno, semiotika je nauka koja proučava znakove, simbole i kodove te načine interakcije s kulturom i društvom kako bi kreirali značenja. Za marketing su ti simboli, znakovi i kodovi slike, tonalitet, boje, muzika i dr. kojima je proizvod ili usluga brendiran, odnosno njegov kontekst. Ako nam je kontekst neke čokolade primamljiviji od druge, odabraćemo onu prvu. Možda prva u oglasu ima životinjicu koja vam je jako simpatična ili nas njen ukus podseća na ono lepo veče kraj kamina, a zadatak je semiotike da to istraži i uvaži za sledeći put!
Prema semiotici, jezik je oružje kojim komuniciramo različite simbole, kodove i znakove koji kreiraju značenja. Proučavajući i analizirajući jezik odnosno način na koji nešto komuniciramo, semiotika ujedno proučava i značenja. Promatrajući brend kao sistem određenih kodova, simbola i znakova, koji kreiraju određeno značenje, odnosno kontekst, semiotičkom analizom lako možemo otkriti korisne strateške trikove i savete kako pridobiti željene korisnike. Na taj je način semiotika slična kao content marketing, koji, za razliku od klasičnog, osmišljava celovit sadržaj i priču oko brenda kako bi što bolje upoznao svoje kupce i korisnike te stvorio odnos poverenja. Zašto koristiti semiotiku onda, pitate se? Evo zašto!
- Kada uzmemo u obzir da ono što nudimo, proizvod ili usluga, nije izolovano od svog porekla, kulture, lokacije na kojoj se nalazi, zbog boljeg razumevanja možemo je bolje pozicionirati na tržištu u skladu s time.
- Takvo pozicioniranje pomaže nam da lakše upoznamo svoju publiku, njene želje i potrebe te prilagodimo svoj proizvod ili uslugu njima.
- Uzimanje konteksta u obzir omogućava nam preciznije kreiranje poruke koju želimo poslati jer bolje poznajemo svoju ciljanu grupu.
- Ako nanovo ispitujemo kulturni i društveni kontekst svog proizvoda i potrošača možemo bolje prilagoditi svoje proizvode, usluge i poruke novim trendovima.
- Takva analiza može pomoći stvaranju novih ideja i strategija.
- Osim fleksibilnosti, može pomoći u stalnom razvoju brenda.
- Pomaže stvaranju utiska celovitosti i ‘zaokruženosti’ brenda.
Ceo tekst pročitajte na sajtu Akcija.
Izvor: Akcija
Autor: Lana Suša