today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2017: Koji trendovi će obeležiti 2017. godinu?

Content marketing (28 odsto), online marketing i personalizacija sadržaja (po 25 odsto), kao i integrisana komunikacija i mobilni marketing (po 24 odsto), ključni su trendovi koji će obeležiti 2017. godinu, rezultat je najnovijeg istraživanja koje su sproveli portal Marketing mreža, u saradnji sa agencijom MASMI Beograd.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 206 profesionalaca iz šest država regiona, a ispitanici su stručnjaci iz oblasti marketinga i odnosa sa javnošću, zaposleni u agencijama i kompanijama. Rezultati istraživanja predstavljeni su na trećem regionalnom forumu komunikacionih lidera – IZAZOV 2017, koji je održan 1. i 2. marta u hotelu Crowne Plaza u Beogradu, u organizaciji portala Marketing mreža.

Ispitanici su naveli i da su najveći izazovi sa kojima će se struka susresti u 2017. godini smanjeni budžeti (39 odsto), nestručan kadar (31 odsto), content marketing (29 odsto), ali i personalizacija sadržaja (26 odsto). Sa ovakvim izazovima spremno je da se suoči čak 76 odsto ispitanika.

„Rezultati istraživanja koje smo sproveli sa istraživačkom agencijom MASMI Beograd nisu neočekivani. O navedenim trendovima već dugo se priča i sve to je samo posledica digitalizacije komunikacija, odnosno dominacije digitalnih kanala komunikacije. Ipak, zanimljivo je da se content marketing ove godine ne nalazi u kategoriji trendova, ali i dalje predstavlja izazov za marketing i komunikacijske stručnjake“, istakla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i urednica portala Marketing mreža.

Jovana Tufegdžić, External Communication Executive u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, rekla je tokom panela na temu „Bio jednom jedan trend, kakav trend, strašan trend…“ da je oblast komunikacija u proteklih nekoliko godina doživela značajne promene, uslovljene, pre svega, novim tehnologijama koje su omogućile potrošačima da postanu komunikatori. „Danas potrošač ima aktivni ulogu i putem društvenih mreža ima priliku da sa javnošću podeli svoje mišljenje o uslugama, proizvodima i drustvenim pojavama uopšteno. To je u velikoj meri oblikovalo razvoj komunikacija te verujem da ćemo i u narednim godinama pažljivo pratiti potrebe medija, potrošača, ali i ostalih zainteresovanih javnosti“, zaključila je Tufegdžić.

Jovana Milićević, Corporate Communications Expert u kompaniji Vip Mobile, navela je da ono što se godinama pominjalo kao izazov – integrisani pristup komunikaciji, sada je stvarnost i samo je pitanje koliko ga dosledno primenjujemo. „Međutim, iako smo iz teorije i iz prakse shvatili da je integrisani pristup jedini delotvoran, to ne znači da smo savladili sve njegove izazove. Jedan od izazova je i da razumemo da kampanje koje su nama važne, koje su ključne u našim godišnjim komunikacionim strategijama, neće nužno imati i najveći odjek, naročito na novim komunikacionim kanalima, kao što su društvene mreže. Ljudi i iskustva moraju da budu fokus naše komunikacije i naš glavni izazov je kako da postanemo njihov deo“, dodala je Milićević.

„Razvoj i masovna dostupnost visoke tehnologije menjaju nas u svakom segmentu života, pa tako i ulozi potrošača. Da bismo kao industrija bili spremni da odgovorimo na potrebe stasavajuće milenijals i odrastajuće Gen-Z populacije, moramo da razumemo i prethodne i trenutne obrasce njihovog ponašanja“, rekao je Nikola Parun, PR, Digital & Media menadžer u agenciji OvationBBDO.

Svi učesnici panela složili su se da je novo, digitalno doba, učinilo svet komunikacija brzim i dinamičnijim i stvorilo je potpuno nove alate koji zahtevaju reakciju u realnom vremenu, kao i da sve to govori da je za uspešno plasiranje poruka neophodno praćenje trendova i predstavlja nejveći izazov struke u narednom periodu.

Pored teme o trendovima, na forumu IZAZOV 2017, govorilo se o stanju na medijskom i marketinškom tržištu zemalja u regionu, u kojoj meri smo spremni da izvozimo kreativne ideje, na koji način će se struka transformisati u narednih nekoliko godina, ali i kako izgraditi poverenje između klijenta i agencije.

Agencija Drive, koja posluje u okviru I&F McCann Grupe, organizovala je panel na temu „365/24/7 sadržaj“, a na kome je, između ostalog, bilo reči šta razlikuje content kampanju u odnosu na kreiranje 365/24/7 sadržaja za brend, koja je uloga influensera u današnjim digitalnim strategijama i ko su današnji kreatori sadržaja.

Poseban segment foruma IZAZOV 2017 bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica. Tokom trajanja foruma, svoje studije slučaja agencijama predstavile su i kompanije: Mercator S (IDEA), Vip Mobile, Eurobank, Carnex, IKEA Srbija, AVON, Sberbank, Delhaize Serbia, Vojvođanska banka, Microsoft, Lufthansa Srbija i mnogi drugi.

Forum IZAZOV 2017 podržale su agencije Pioniri Communications, Ovation BBDO, Headline, MASMI Beograd, Direct Media, I&F McCann Grupa, DPC Group, Mullen Lowe&Friends, kao i kompanije Vip Mobile, Eurobank, IDEA, Ušće Shopping Center, Microsoft, Coca-Cola HBC Srbija i Atlantic Grupa – Grand kafa. Kompanija HEINEKEN Srbija ovogodišnji je prijatelj foruma.

Više informacija pronađite na sajtu: www.izazovforum.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!