Internet prezentacija kao prva stavka uspešne komunikacione strategije

U osnovi svake dobre komunikacione strategije je efikasno prenošenje informacija. Postojanje internet prezentacije trebalo bi, po pravilu, da bude ogledalo poslovanja i komunikacije kompanije/brenda sa potencijalnim potrošačima i klijentima. Međutim, u Srbiji to baš i nije tako. Iako istraživanja pokazuju da čak 2/3 kompanija smatra da sajt veoma utiče na njihov kredibilitet, često nailazimo na slučajeve da firme uopšte nemaju korporativne sajtove, a ako ih i imaju, informacije na njima su poslednji put ažurirane kada je sajt postavljen na Internet.
Danas više ne delimo prisustvo na oflajn i onlajn, jer je neophodno imati oba. Kao što svaka firma mora da ima neku adresu na kojoj se može naći, tako i na Internetu treba da imate svoj „poslovni prostor“. Pored toga, ako poslujete u Srbiji, nekako se podrazumeva da bi trebalo da budete prisutni na domaćoj internet sceni.
„Ako neko traži određenu informaciju na Internetu u Srbiji to, u oko 98% slučajeva, radi preko Gugla. Pritom, po Guglovoj statistici, u 97% slučajeva traži nešto u lokalu. Pošto su nacionalni domeni osnovni parametar na osnovu kog Gugl određuje kom tržištu je namenjen sadržaj nekog sajta, Gugl u lokalnim pretragama daje izvesnu prednost upravo sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima. Uz to, kada neko ima svoj sajt na svom domenu, on sam definiše i izgled i strukturu sajta, kao i sva pravila komunikacije“, rekao je za Marketing mrežu Predrag Milićević, rukovodilac Sektora za razvoj poslovanja i marketing Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS). Prema njegovim rečima, ljudi često zaboravljaju da su društvene mreže u stvari nečiji privatni sajtovi, na kojima se pravila komunikacije ponekad menjaju na samo nekoliko meseci, tako da neko iz puke neobaveštenosti (da je nešto što je bilo dozvoljeno u međuvremenu postalo zabranjeno) može da ostane bez svih svojih sadržaja i kontakata i izgubi pristup sajtu koji je do juče predstavljao njegov „komunikacioni centar“.
U vremenu brzih promena, kad se neke od društvenih mreža gase ili drastično gube na značaju, a neke nove stalno pojavljuju, jedina sigurna i trajna internet lokacija je vlastiti sajt.
„Mislim i znam da je prisustvo na domaćoj internet sceni jako važan korak, neodvojiv od identiteta kompanije i njenog funkcionisanja na tržištu. Kvalitetan sajt je baza sa koje se informacije dalje komuniciraju – ne samo prema društvenim mrežama, već i šire u online komunikacijama. Logično je da svoju komunikaciju bazirate, formirate i razvijate na svom domenu, a ne na nekom komšijskom i izuzetno sam protiv trenda da komunikacija kompanije počiva na npr. Facebooku“, rekla je za Marketing mrežu Nataša Pavlović Bujas, direktorka agencije Blumen Group. Ona dodaje da je to kao kad vas mrzi da se popnete sprat više, okrečite i obnovite enterijer u svom stanu, samo zato što vam je lakše, odlučite da renovirate komšijin stan sprat niže i unesete tamo svoj novi nameštaj. „To je upravo ono što mahom gledamo kada su komunikacije u pitanju. Sajt kompanije mora da bude mesto gde postoje tačne, ažurne i korisne informacije, koje se potom, prilagođenim jezikom komuniciraju kroz druge kanale. Blumen Group je na Internetu od 1997. godine i uporedo sa njim smo se i razvijali, tako da domen za nas nije samo tehničko pitanje već i deo našeg identiteta“, objašnjava naša sagovornica.
Veoma je važno da svaka ozbiljna kompanija, koja posluje u Srbiji, ima sajt na nacionalnom domenu. Pored pomenute vidljivosti i bolje pretrage, prednost prisustva na domaćoj internet sceni ogleda se i u plasmanu proizvoda i usluga te kompanije, ali i efikasnoj komunikaciji sa lokalnim potrošačima. Pored toga, poznato je i da 85-90% klijenata, pre angažmana drugih kompanija za poslovnu saradnju, prvo obave internet istraživanje koje zapravo počinje i završava se na sajtu.
„Sajt je online izlog kompanije, njeno lice na Internetu. Kvalitetan sajt podjednako je važan za komunikaciju koliko i drugi oblici komunikacije i poslovanja kompanije. Sajt je neizostavan komunikacioni kanal jer se putem njega obraćate desetinama i stotinama hiljada ljudi svakodnevno 24/7. Upravo zbog toga sajt mora da bude etsteski prihvatljiv, sa svežim informacijama koje se redovno ažuriraju sadržajima koji su korisni i zanimljivi, ali i atraktivni za deljenje putem društvenih mreža, što dodatno povećava vidljivost“, rekla je za Marketing mrežu Tamara Bekčić, direktor i suosnivač agencije Chapter 4 u Srbiji. Prema njenim rečima, u Chapter 4 timu imaju pravilo da vesti na sajtu ažuriraju svakodnevno, kao i da svaka od agencija Chapter 4 grupe ima sopstveni sajt, na svom nacionalnom domenu. „Ta se praksa pokazala veoma korisnom, jer na efikasan način informišemo svoje ciljne grupe o dešavanjima u PR svetu, u samoj agenciji i novostima sa klijentima. Pored bavljenja sopstvenim sajtom, naravno kao agencija savetujemo i klijente – predlažemo i kreiramo sadržaj sajta, način komunikacije kao i njegovu koncepciju. Takođe, neretko radimo i na pripremi kompletne strukture, ali i vizuelnog dela koji je neizostavan segment jer je sinergija teksta i slike, ili sadržaja i ilustracije, koja pomaže njegovo razumevanje i prihvatanje – osnova online komunikacije“, objašnjava Tamara Bekčić.
Biti prisutan na lokalnoj internet sceni ne znači samo ponuditi proizvode i usluge koje odgovaraju tom tržištu. Ključ je u komunikaciji, koja mora biti prilagođena toj publici kako bi se kreirala veza, izgradili odnosi i poverenje, uspostavio dijalog… Da bi sajt bio interesantan potencijalnim potrošačima, treba da se priča na njemu, i o njemu.
„Postavljanje osnovnih informacija o proizvodima i uslugama je samo početak života nekog sajta. Na njemu ima mesta i za zanimljive studije slučajeva, informativne video klipove, zanimljive infografike – za različite načine obraćanja posetiocima, u zavisnosti od prirode posla kojim se kompanija bavi. Cilj je ispričati interesantne i korisne priče o tome kako se pojedini problemi rešavaju korišćenjem određenih proizvoda i usluga. Posetioci često ne znaju šta hoće da kupe, ali znaju da imaju neki problem i traže rešenje za njega. Ako na nekom sajtu pronađu priču u kojoj se prepoznaju i ta priča ponudi rešenje njihovog problema, oni će tu priču rado podeliti i sa drugima. Ako ponuđeno rešenje može da se pronađe među proizvodima ili uslugama na sajtu, vrlo je verovatno da će ga mnogi i kupiti“, objašnjava Predrag Milićević.
Osim kvalitetne priče NA sajtu, neophodno je i kvalitetno pričati O sajtu. Za to se mogu koristiti svi komunikacioni kanali koji se pokažu adekvatnim (od televizije i radija, preko bilborda, plakata i novinskih oglasa do Interneta), u zavisnosti od toga o čemu se i kome se priča, ali i od budžeta. Sam Internet je komunikacioni prostor sa mnoštvom kanala koji omogućavaju različite načine komunikacije sa različitim, precizno definisanim ciljnim grupama.
„Kompanije treba da odaberu one kanale koji im najviše odgovaraju i da omoguće deljenje svojih sadržaja kroz njih, kao i otvorenu, dvosmernu komunikaciju sa svojim korisnicima. Ako ih kompanije saslušaju i saznaju kakva su njihova iskustva u korišćenju određenih proizvoda i usluga, a onda to iskoriste da poboljšaju svoju ponudu, izgradiće kvalitetan odnos sa njima. To je osnova za najbolji mogući način promocije, jer nema bolje reklame od lične preporuke nekog ko je daje na osnovu svog vlastitog iskustva, a dobar glas na Internetu daleko se čuje“, zaključio je Milićević.

Autor teksta: Ivana Parčetić Mitić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari