today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Hakovanje u estetske svrhe

Poznato je da proizvode i usluge ne prodaje samo kvalitet istih. U velikoj meri to čine značenja koja su ciljano uneta u reklamnu poruku. Postupak idealizacije u estetici reklame često se harmonizuje kroz vizuelno-auditivnu ugodnost – prekrasni enterijeri, prijatne muzičke podloge, kadrovi osunčani dnevnim svetlom. Prava je retkost i smatra se hrabrošću odustajanje od idealizovane slike stvarnosti u reklami i posezanje za fragmentima svakodnevice. Dove je jedan malobrojnih brendova koji je još ranije prekršio nepisanu normu vizuelnog ponašanja advertajzinga, odustao od filtera i Photoshopa i ciljano u svojim reklamama rasvetlio lepotu svakodnevne žene.

Iako je snaga reči velika, retorika slike ipak pokazuje nadmoć u domenu ubeđivanja. Zato su vizuelne predstave u reklami bliže idealizovanom no realnom. Model savršene žene izgrađen je na arhitekturi stereotipa koji, između ostalog, održavaju i reklamni prizori.

Advertajzing je naviknut na prikazivanje žene u poboljšanoj verziji i ima dalji efekat u konstituisanju i održavanju koncepta poželjnog i lepog, postavljajući se kao imperativ ženama koje reklamnu poruku interpretiraju. Istina je da se većina običnih žena ne može identifikovati s onima koje sreće u reklamnim blokovima, ali se vrlo verovatno sa njom poredi. Stokovi održavaju estetski status quo izvanredno lepih žena, zanosno nasmejanih i privlačnih, čak i dok jedu salatu, recimo.

Lice realnosti retko se ogleda u slici kojom reklama progovara, a naročito narušavanje stvarnosti primećujemo u reklamama za kozmetičke proizvode, gde lepotu i mladolikost akterke vezujemo za efekat proizvoda. Svesna ovog fenomena, komapanija Dove kreativno pristupa podizanju svesti povodom asimetrije koja vlada u politici predstavljanja ženskih uloga. Sa željom da ukažu na važnost izbora koji žena ima u odnosu na zadati model poželjnog, u kampanji Image Hack, danski Minshare i Dove aplouduju na Shutterstock fotografije jakih i nezavisnih žena i taguju ih tako da menjaju algoritam pri izboru fotografskog sadržaja koji prikazuje ženu.

Estetsko hakovanje bilo je poziv na interakciju koji su prihvatile mnogobrojne agencije i brendovi u Danskoj. Iskrivljen i površno oblikovan odraz žene u reklamama poistovetio ju je s objektom želje, okarakterisao slabom i nesigurnom. Kampanja Image Hack preduzima prve korake da pruži odgovor nerealnoj estetici stokova i pozove na drugačiji pristup u vizuelnom oblikovanju reklamnih porukama.

Odgovoran pristup portretizaciji žene u advertajzingu može promeniti stereotip u kom su kadrirani isključivo mladost i lepota. On osnažuje vezu brenda i realnosti koju njegovi potrošači žive i pravi kritički se osvrnu na problem estetski hiperbolizovanih reklamnih predstava.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Aleksandra Kovačević, Content&Community menadžerka, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,71 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Zogdna dosetka… Ali šta ćemo sa DOVE proizvodima koji su mahom puni kancerogenih hemikalija? Borimo se za istinsku sliku o ženi, u isto vreme nas zdravlje tih istih žena ni malo ne zanima. Jer, i dalje je, zapravo, važna samo slika… samo što je sada društveno angažovano ispravna.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!