Don’t shoot the Messenger!

Facebook je najavio da uvodi oglase na svoju Messenger aplikaciju. Nakon što su u prethodnom periodu uspeli da nas usmere da pored Facebook aplikacije preuzmemo i odvojeni Messanger app, odlučili su da sve to nekako monetizuju.

Najavili su da će oglasi (za sada) biti samo na Home ekranu. Tako da se nemojte plašiti da ćete morati imeđu dve linije chata, kikotanja, muvanja, ogovaranja, dogovaranja basketa, sextinga ili nečega totalno drugačijeg da pogledate i neki komad ekonomsko propagandnih poruka.

Nekako svi predosećaju da je sve ovo dobro isplanirana strategija FB menadžmenta, koji se plaši da će se u skorijoj budućnosti smanjiti budžeti koje brendovi troše na klasično Facebook oglašavanje. Ovako sa Messengerom imaju još jednu platformu, i praktično totalno odvojenu bazu korisnika. Kupovina Instagrama i WhatsAppa je svakako deo te iste strategije i pokušaja da se pokrije što veći broj internet korisnika.
Uvođenje oglasa je način da kompanija plati sve troškove, ali i zaradi novac, za pružanje usluge koju svi mi dobijamo besplatno. Facebook is free, and always will be.

Jedan od odličnih načina da vidite koliko je vaš proizvod kvalitetan i uspešan je da dozvolite drugima da se oglašavaju na njemu. Naravno tada na scenu stupa i to da pronađete pravi način, da vašim korisnicima budu komunicirane poruke, a da im se korišćenje vaše platforme ne ogadi. Da ne izgube ništa od korisničkog iskustva, samim činom toga da će tu i tamo moći da poledaju neku reklamu. Kažem moći da pogledaju, ali zapravo želim da kažem – biti u obavezi da pogledaju.

Ako je film dobar, svi će strpljivo sačekati da se završe reklame kako bi se film nastavio. Baneri na sajtu nas nisu odvikli od toga da čitamo svoje omiljene autore. Koliko nas je platilo mesečnu pretplatu za neki servis ili aplikaciju, kojom uklanja sve oglase iz interfejsa?

Messenger kao aplikacija za chat će sada biti stavljena na test. Koliko će oglasi oterati ljude i naterati ih da koriste neki drugi servis za razmenu poruka sa najbližima.

Ideja da pišem o ovome se rodila u trenutku dok sam se informisao o ovom Facebook novitetu na sajtu Guardiana. Kritički su izneli mišljenje da posle prvog koraka da nas je Facebook “naterao” da skinemo mesindžer app, sada još žele da nam taj app napune reklamama. Legitimno mišljenje kao i svako drugo. Ono što mi je bilo posebno zanimljivo je to što me je na kraju čitanja ovog članka Guardian zamolio da im doniram novac. Izneli su svoj slučaj na način gde su mi saopštili da je čitanost njihovih tekstova nikad veća, a zarada nikad manja. Sve uz inspirativnu rečenicu: “If everyone who reads our reporting, who likes it, helps to support it, our future would be much more secure.”

Facebook i Guardian imaju očigledno različite stavove i planove kako da ostanu “u plusu”. Sada je samo na nama, korisnicima njihovih usluga, da vidimo šta nam više odgovoara.

Čiji nam je pristup miliji i draži.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Marko Marjanović, Content&Community Manager, OvationBBDO


Oceni tekst

3,17 od 5
Loading...

Komentari