today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li je dovoljno samo napredovati?!

Oko gotovo svakog rođendana, godišnjice ili značajnijeg datuma zapitamo se gde smo bili u isto vreme pre godinu dana ili više. Nije drugačije ni kad se dočekuje Nova godina ili proslavlja godišnica kompanije. I zaista, gde smo bili tada ili možda bolje da pitamo kakvi smo bili?

Pre 15-ak ili više godina, došle su nam velike kompanije, buktala je borba klijenata za pozicije na tržištu, a mi smo im pomagali – aktivno učestovali u njihovim bitkama. Smišljali smo nove i maštovite načine da ih promovišemo, predstavimo kao bolje i najbolje. TV nam je pomagao, jer je formula bila jednostavna: „Svi gledaju TV“. Reklame su se emitovale, a plaćali smo koliko su bile u programu. I svi smo bili puni ideja, elana, ali i uspeha.

Kako je vreme odmicalo, shvatili smo ili priznali da to nije dovoljno, da nas ne gledaju baš svi, bar ne onoliko pažljivo koliko je nama trebalo. Odlučili smo biti pametniji i početi plaćati gledaoce, a ne sekunde. Borili smo se s medijima, objašnjavali klijentima i dobili bitku. Klijenti su bili zadovoljni, a mi i iz agencija i srećni i ponosni.

TV stanice su te koje nisu bile baš najsrećnije, jer više nije bilo dovoljno da reklame dugo traju, trebao bi ih neko i gledati. Neki su se odlučili privući gledaoce kvalitetnijim programima, ali ta finansijska jednačina nije funkcionisala.

Radije bismo da su uložili u programske sadržaje, ali smo „otimajući se“ međusobno za klijente ipak fokusirali na ostvarenje deflacije na TV stanicama. Mediji su se (opravdano ili ne) odlučili boriti s našim deflacijama i uveli nam nova pravila. Pristali su da plaćamo gledaoca, ali isti gledalac je skuplji ako nas vidi u večernjem terminu nego ujutro uz kafu ili ako gleda seriju a ne dokumentarni program… I ne možemo se buniti, jer tu su bitku dobili kako bi sebe očuvali.

Vratimo se na pitanje gde smo i kakvi smo sada. Napredovali jesmo, u ravni smo s razvijenim i naprednim tržištima, pariramo svetskim velesilama. Klijenti su prihvatili naše ideje, ali da li smo drugačiji u odnosu na vreme kad smo bili „mali i nerazvijeni“. I dalje smo tu zbog klijenata, no sada su na ceni matetematičari, koji će naći najefikasniju računicu, a u drugi plan su „pali“ kreativci i vizionari, koji bi nas trebali voditi dalje.

Ceo tekst pročitajte OVDE.

Autor teksta: Mirela Čamo, Direct Media Bosna i Hercegovina

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!