today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Blogovi mogu da uzdrmaju svet

Istaknuti srpski bloger Nebojša Radović (www.eniax.net) specijalno za Marketing mrežu govori na koji način jedan blog post i nekoliko negativnih komentara može izazvati krizu u nekoj kompaniji, da li blogovi mogu da se iskoriste za izgradnju reputacije i imidža, kao i o odnosu novinara i blogera.

Ko su blogeri u Srbiji?
Bloger danas ne samo da može da bude, već i jeste svako ko je malo upoznat sa načinom upotrebe računara. Tehnologija je napredovala do te mere da više nije potrebno imati visoka tehnička znanja da biste napravili i održavali svoj sajt, što je i doprinelo da Internet i blogovi dođu do ovog stepena razvoja i popularnosti u kom su danas. Vlasnici blogova su danas najrazličitijih profila, od domaćica, preko ljubitelja mode, književnosti, ali i stručnjaka za marketing i nove medije. Potrebno je da ste uporni i da volite da pišete, a tehnologija se podredi tome.

Šta čini dobar blog i po čemu se on razlikuje od drugih onlajn medija (npr. društvenih mreža)?
Dobar blog je onaj koji je ažuran i čiji autor ima stav prema pojavama iz okruženja, koji se gradi vremenom kako i sam blog sazreva. Stav je taj koji blogove razlikuje od klasičnih medija. Ne pretpostavlja se da će autori tekstova na blogovima biti objektivni kao što je slučaj sa drugim sajtovima. U ovom, ličnom osvrtu, upravo je i najveća draž, budući da korisnici često žele da čuju onu drugu stranu o nekom proizvodu ili usluzi koja ne zadovoljava sve korisnike, već daje iskustva iz prve ruke. Veliki broj ovakvih razmišljanja formira objektivnu sliku koju verovatno ni sami novinari klasičnih medija nisu u stanju da sagledaju. U vreme sveopšteg izobilja, značaj ovoga itekako raste, pre svega, u procesu odlučivanja za kupovinu nekih proizvoda ili usluga. Primera radi, ako kupujemo neki mobilni telefon, pogledaćemo na blogovima šta su stručnjaci rekli za isti, a ako želimo da posetimo neki restoran otići ćemo na blog koji se bavi tom temom i slično. Razlika između blogova i društvenih mreža je, pre svega, u formi. Imaju dosta zajedničkih stvari, između ostalog, oba koncepta predstavljaju društvene medije, u kojima su korisnici ti koji kreiraju informacije. Blogovi su obično nešto duže forme, dok se društvene mreže suštinski fokusiraju na održavanje postojećih i pronalaženje novih prijateljstava.

Koliko su po Vašoj oceni blogovi uticajni u Srbiji i koliko im se veruje? Da li se preko blogova može kreirati javno mnjenje?
Blogovi prelaze u mejnstrim i njihova popularnost je sve veća u Srbiji. Raduje me da pojedinci koji danas bloguju nisu isključivi, već su imali prilike da se bave pisanjem i na drugim platformama. Ovaj „drugi talas“ blogera, svakako će po popularnosti da nadmaši sve one koji su formirali ono što se danas naziva domaćom blogosferom, a od toga ćemo svi imati koristi. Više ljudi znači i više sadržaja, a time i više izbora za snadbevanje informacijama. Ovo je upravo i odgovor na pitanje o kreiranju nekog drugog, virtuelnog javnog mnjenja, koji nije toliko u vezi sa mejstrim medijima, ali kako je količinski znatno brojniji u stanju je da dosegne do istog broja ljudi.

Kako ocenjujete odnos klasičnih medija i blogova? Koliko se novinari služe blogovima pri kreiranju svojih tekstova?
Klasični mediji i blogovi se sve više preklapaju, što je posledica evolucije novinarstva kao discipline. Blogeri postaju novinari, a novinari postaju blogeri i to je čak i kod nas sve češći slučaj. Međutim, nije tako lako koristiti blogove u novinarstvu, pre svega, zbog činjenice da ne znate uvek koliko je informacija koja se tamo servira kredibilna. Imali smo gomilu primera u kojima su plasirane lažne vesti na sajtovima širom sveta, koje su kasnije preuzimane od strane klasičnih medija. Trka za eksluzivnošću često i zanemari potrebu za proveravanjem sadržaja i tu nastaju problemi. Pre nekoliko dana imali smo vest o smrti Džon Bon Džovija na jednom od blogova, koja je bila lažna, ali je ipak protutnjala svetom u roku od nekoliko sati.

Može li jedan blog post i nekoliko negativnih komentara izazvati krizu u nekoj kompaniji i na koji način?
Može, i mislim da je za to najbolji primer blog Miloša Petrovića vezan za čuvenu aferu ComTrade-a i sajta od 30 hiljada evra. Nekoliko hiljada ljudi pročitalo je tekst koji je optuživao donaciju ove kompanije upućenu Atletskom savezu Srbije, što je alarmiralo kompletnu upravu ove kompanije da se uključi i reši problem. U ovakvim slučajevima neophodno je pažljivo i pravovremeno reagovati, jer društveni mediji danas pružaju mogućnost da informacije ovog tipa vrlo lako dođu na ekrane miliona korisnika, što može dugoročno negativno da utiče na kompaniju.

Na koji način neka kompanija može da iskoristi blog u izgradnji pozitivnog imidža i sopstvene reputacije?
Lepota bloga je što daje kontekst svim onim aktivnostima kojima se kompanija bavi. Na ovaj način ljudi koji se interesuju za vaše poslovanje mogu da dobiju širu sliku o tome kako izgleda vaša kompanija i procesi u njoj, i time se dodatno vežu za istu ili radije opredele za vaše proizvode ili usluge. Korporativni blogovi aktuelni su već godinama u svetu, a i kod nas ih ima nekoliko. Međutim, više se to svodi na inicijativu pojedinaca nego na strateški planiranu aktivnost.

Kako biste ocenili trenutnu blogosferu u Srbiji, a kako je vidite za pet godina?
Nažalost ocena je – četiri, jer mora još puno da raste. Prva generacija bloga je po malo posustala, a ovi novi se tek probijaju. Primetna je aktivnost blogera o hrani i modi, ali ovo treba da se proširi u sve pore savremenog društva. Razvoj tehnologije poslednjih par godina ohrabruje da će se ovo i desiti, a potrebno je malo strpljenja dok domaći Internet korisnici sazru i otkriju Internet i van fejsbuka. A onda ko zna, možda za pet godina baš blogovi budu dominatniji izvor informisanja od klasičnog.

Autor: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!