today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Blog je mrtav, živeo vlog!

Dovoljno je da na internetu ukucate ključne reči i iskočiće vam mlado lice, koje bolje od profesora na fakultetima, ili bar jednostavnije, objašnjava ono što vas interesuje. Iskočiće vam vloger. Njihov uticaj je enorman. Mladi vlogeri ili, popularnije, jutjuberi, koji objavljuju svoje stavove, misli, tutorijale ili pak snimaju sebe dok igraju igrice za stotine hiljada pratilaca, u potpunosti oblikuju budućnost marketinga.

Milenijalci menjaju svet. I to više nije vest. Njihove navike, način razmišljanja i zanimanja u potpunosti su drugačiji od prethodnih generacija. Oni su, tvrde istraživanja, najveći potrošač i kreiraju tržište. Isto tako menjaju predstavu o medijima. Televizijske emisije više nisu glavni izvor zabave. Najsmešnije video-snimke nećete pronaći menjajući kanale, a upravo je to bio jedan od najgledanijih tipova emisija u svetu. Porodična zabava preselila se onlajn. Ništa drugačije nije ni kada je reč o edukativnim emisijama. Na Jutjubu ćete naći sve što vas interesuje – od toga kako da sami napravite sto, pa do objašnjenja Ajnštajnove teorije relativnosti. Dovoljno je da ukucate ključne reči i iskočiće vam mlado lice, koje bolje od profesora na fakultetima, ili bar jednostavnije, objašnjava ono što vas interesuje. Iskočiće vam vloger.

Njihov uticaj je enorman. Mladi vlogeri ili, popularnije, jutjuberi, koji objavljuju svoje stavove, misli, tutorijale ili pak snimaju sebe dok igraju igrice za stotine hiljada pratilaca, u potpunosti oblikuju budućnost marketinga. Takođe, taj naizgled jednostavan „hobi“ postaje ozbiljan posao. Mladi, nasmejani i pričljivi jutjuberi sa stotinama hiljada pratilaca, najbrži su put do mlađe publike, što kompanije koje targetiraju mlade koriste. Iako ne postoji zvanična brojka koliko vlogeri generišu prihoda godišnje, sa sigurnošću možemo reći da je ukupan prihod veći od budžeta Republike Srbije za 2016. godinu.

Nije bilo lako naći sagovornike na ovu temu. U Srbiji nema mnogo vlogera, njihova zajednica tek se razvija, a blogera pak ima i previše, a opet tako malo kvalitetnih. Takođe, činjenica je da blogovi lagano odlaze u istoriju. Ako niste predsednik Sjedinjenih Američkih Država ili urednica Voga, nikoga ne interesuje vaše mišljenje.

„Blogovi u kojima neko iznosi svoje mišljenje na određenu temu ili sve teme više nikoga ne interesuju“, kaže Istok Pavlović, stručnjak za internet marketing. „Bloger mora da bude osoba koja će provesti ceo dan istražujući određenu temu, i potom sve to ‘sažvakati’ kako bi bilo interesantno i lako shvatljivo za čitaoce. Međutim, i takvi blogovi odlaze u istoriju, a jutjuberi preuzimaju scenu.“

Pavlovićeve reči potvrđuje i statistika. Krajem prošle godine Forbs je objavio spisak najplaćenijih jutjubera, a na prvom mestu je Pew Die Pie sa zaradom od dvanaest miliona dolara, na početku iste godine njegova zarada iznosila je sedam miliona. Pie je svakako ekstremni primer, njegova niša su video-igre, ali ni zarade drugih jutjubera nisu zanemarljive.

No da se vratimo u Srbiju, kvalitetnih vlogera je vrlo malo. Među njima su Ivana Radovanović, koja je pokrenula sajt i Jutjub kanal „Mogu ja to sama“ na kom objavljuje savete za devojke — od onih u vezi sa izgledom, do kulinarskih i DIY (uradi sam) projekata. Njen sajt i Jutjub snimci su najgledaniji na Balkanu kada je reč o temama kojima se bavi. Tu su i mlada Maja Žeželj i Yasserstain. Oni generišu i do pola miliona pregleda po snimku, što je pokazatelj da to što govorite srpski jezik, a ne engleski, nije prepreka da budete dobar i gledan jutjuber.

Vlogovanje je sjajan način da ispoljite svoju kreativnost, da upoznate ljude sličnih interesovanja, i na kraju — ako to shvatite dovoljno ozbiljno — da zaradite novac. Pronalaženje svoje niše prvi je korak u formiranju vloga.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Nedeljnika.

Autor: Jovana Radovanović

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!