today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Biti PR menadžer u sportu mnogo je lakše!

PR menadžer Vaterpolo saveza Srbije Marko Bogdanović specijalno za Marketing mrežu govori o ulozi PR-a u sportu, na koji način u isto vreme izgraditi imidž saveza, klubova, ekipe, ali i pojedinačnih sportista, kao i koju ulogu u tome igraju društvene mreže.

Srbija će 2016. godine biti domaćin Evropskog prvenstva u vaterpolu. Koliko je to značajno za Srbiju, uzevši u obzir tešku situaciju u kojoj se savez i klubovi trenutno nalaze?
Dobijanje kandidature za domaćina Evropskog prvenstva 2016. godine je velika stvar za srpski vaterpolo pogotovo što je Beograd bio domaćin i Evropskog prvenstva 2006. godine. Očigledno je da su nadležni u LEN-u bili jako zadovoljni kako su Vaterpolo savez Srbije i grad Beograd organizovali to prvenstvo, pa su se odlučili da našoj zemlji ponovo povere ovaj odgovoran zadatak. Interesantan podatak za Evropksko prvenstvo je i činjenica da će ono biti odigrano u januaru mesecu, jer je 2016. olimpijska godina, pa će, samim tim, i izazov biti veći, jer je želja da se jedna od sportskih hala iskoristi i adaptira za ovu priliku (najverovatnije hala Pionir). Prvenstvo će biti iskorišćeno za promociju vaterpola u našoj zemlji i za povećanje zainteresovanosti mladih za ovaj sport. Sa aspekta marketinga i komercijalne isplativosti očekuju se dobri rezultati i kvalitetan rad na ovom polju.

Vaterpolo klubove prati konstantna finansijska kriza. Gde vidite šanse za izlaz iz ovakve situacije i koju ulogu u tome igra PR sektor saveza?
PR sektor saveza, na žalost, ne može biti od preterane pomoći klubovima pri rešavanju ovog gorućeg pitanja. Klubovi i njihovi marketing i PR sektori moraju sami rešavati ovaj problem i truditi se da animiraju potencijalne sponzore i državu da im pomogne. Vaterpolo savez Srbije se trudi svim svojim kapacitetima i sredstvima da pomogne, ali treba imati u vidu i jako tešku globalnu finansijsku situaciju.

Budući da sport prate svi, i mladi i stari, koliko je teško/lako biti PR menadžer Vaterpolo saveza i uspešno kreirati sadržaj za tako široko ciljnu grupu?
Vaterpolo je sam po sebi zanimljiv sadržaj za tako široku ciljnu grupu. Ovaj sport prate i mlađa i starija publika, a kada u bazenu imate momke koji svojim rezultatima i ponašanjem predstavljaju primer, onda je i samo interesovanje uvek na visokom nivou. PR sektor se trudi da sve što se tiče utakmica i takmičenja bude dostupno medijima i svim ostalim ciljnim grupama, kao i da organizacijom akcija i događaja promoviše vaterpolo kao sport. Takođe, naši reprezentativci pojedinačno učestvuju u mnogim akcijama humanitarnog i društveno odgovornog karaktera koje same po sebi stvaraju pozitivnu sliku.

Na koji način uspevate u isto vreme da izgradite pozitivan imidž saveza, klubova, ekipa, ali i pojedinačnih sportista?
Vaterpolo je sport kojim su se oduvek bavili najobrazovaniji i najvaspitaniji sportisti. Samim tim, sa takvim momcima je saradnja dosta lakša i oni sami po sebi daju jedan pozitivan primer i imidž u društvu. Sam Vaterpolo savez Srbije odnosno vaterpolo reprezentacija Srbije pozitivan imidž gradi, na prvom mestu, na izuzetnim rezultatima koje ostvaruje kroz istoriju, pogotovo u proteklih deset godina. Raditi u Savezu je velika čast i odgovornost, a, samim tim, treba voditi računa o svim detaljima da bi taj pozitivan imidž, tj. imidž vaterpola kao jednog od simbola Srbije i srpskog sporta, bude i dalje prisutan.

Društvene mreže poput Fejsbuka, Tvitera, Orkuta moćni su alati što se tiče popularizacije sporta i stvaranja veće baze fanova, ali mogu biti i mač sa dve oštrice. Kakvo je vaše mišljenje o tome i u kojoj meri je ovakav vid promocije zaživeo među našim vaterpolistima?
Moje mišljenje je da su društvene mreže postale definitivno najmoćniji medij. Cilj Vaterpolo saveza i mene kao PR menadžera je da se ovo još više uzme u obzir i da se još više pažnje posveti promociji vaterpola na svim bitnim društvenim mrežama. Naši reprezentativci, takođe, prate trendove komunikacije i sve više koriste društvene mreže i za sada nije bilo većih pojedinačnih problema i ekscesa.

Koje su tri sličnosti i tri razlike između PR menadžera u sportu ili PR menadžera neke kompanije?
Sličnosti su sigurno u imenu same funkcije, kao i osnovnom oruđu koje se koristi u PR-u tj. komunikacijama. Biti PR menadžer u vaterpolu je donekle lakše, jer interna komunikacija se svodi na tridesetak ljudi, ali je, samim tim, i odgovornost veća jer je potrebna detaljna informisanost o svim stvarima za svakog pojedinca. Takođe, mediji koji prate sport su lakši za komunikaciju i kordinaciju, jer je sport sam po sebi zanimljiva tema. Jedna od osnovnih stvari za kvalitetno bavljenje PR-om u bilo kom sektoru je jako dobra i detaljna informisanost, jer samo na taj način možete biti kvalitetan zastupnik vaše firme ili sporta u javnosti.

Autor: Srđan Nikolić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!