today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

A Diamond is Forever?

Kao deo vaše marketinške strategije pomoću semiotike percipirate kontekst vašeg brenda svesno, odnosno proučavate ono što vaši kupci percipiraju nesvesno. To vam daje određenu prednost pred njima: ono što oni uzimaju ‘zdravo za gotovo’, vi možete iskoristiti kao podlogu da vaš proizvod prikažete kao ono što im je potrebno!

Znamo, zvuči pomalo manipulativno, no zapravo se radi o prilagođavanju vašeg proizvoda navikama i preferencama vaših postojećih, ali i potencijalnih kupaca, odnosno navikama tržišta. Umesto na vas, vi stavljate fokus na publiku i kontekst njihovog podneblja, potrošačkih navika, socio-demografskih obeležja. Upravo je to učinio Cecil Rhodes pre 140 godina kad je zakupio 90% južnoafričkih rudnika dijamanata.

Britanac Cecil, shvatio je da poseduje tolike izvore dijamanata koje nekako mora plasirati i izvući profit iz nove delatnosti, odlučio je – šta drugo, nego, prodati ideju proizvoda! Pritom je, a da nije ni znao, koristio metode marketing semiotike. Da je živ, upitali bi Cecila koja je pitanja tačno imao na umu pri pozicioniranju dijamanata kao vrlo retkih i dragocenih predmeta, no pretpostavljamo da su bila neka od sledećih:

  • Kako mogu učiniti ovaj proizvod posebnim i poželjnim osobama kojima ću ga prodavati?
  • Koji problem/ potrebu bi ovaj proizvod mogao rešiti/zadovoljiti?
  • Kakve su osobe kojima ću prodavati taj proizvod?
  • Gde ću prodavati svoj proizvod? Šta je popularno na tom području, a šta bih trebao izbegavati?
  • Šta osobe kojima ću prodavati proizvod žele, a nemaju? O čemu maštaju, šta idealizuju?

Naravno Cecil je pritom imao pomoć marketinške agencije N.W. Ayer&Son s kojom je ‘pripremio’ teren. Obzirom da su dijamante želeli prikazati kao skupo drago kamenje koje su izvezli iz egzotične kolonijalne zemlje koje je tad bilo simbol britanske moći, morali su naći bogate kupce. To su bili bogati privrednici i državnici koji su svoje bogatstvo iskazivali poklonima. Bingo! Dijamanti će postati luksuzan poklon lepšeg spola, iskaz ljubavi, naklonosti i moći! Tako je nastala kampanja ‘A Diamond is Forever’, slogan koji je preživio više od 100 godina.

Većina ljudi i danas smatra dijamante simbolom luksuza i retkosti, no otkrićemo vam tajnu koju je tad znao samo Cecil (i verojatno njegova agencija): dijamanti tada uopšte nisu bili toliko retki! Samo su rubini bili, no Cecil je odlučio istaknuti tu činjenicu i igrati na taštinu tadašnje postviktorijanske Engleske kojoj je kapital i gomilanje istog bio glavni iskaz moći i bogatstva, a Cecil im je to i pružio. Istražio je tržište i pružio im kontekst koji su želeli: luksuzni, moćni proizvod iz daleke zemlje koju su osvojili. Zamislite što bi Cecil i njegova agencija učinili sad, u digitalnom dobu.

Ceo tekst pročitajte na akcija.com.hr

Autor: Lana Suša

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!