#7for17

Danas, kada su različiti komunikacijski kanali i načini komunikacije dostupniji nego ikada pre, važno je prepoznati priliku, reagovati i kreirati informativne i inovativne komunikacijske strategije koje će ostvariti zadane ciljeve. Da bi organizacija uspela da kreira takve strategije i poboljša svoj imidž i prisutnost na tržištu, potrebno je pratiti nove trendove i prilagoditi im se.

U ime agencije Grayling želim da predstvaim sedam trendova u komunikacijskoj industriji za sledeću godinu koje smo nazvali #7for17. Pripremili smo listu sedam bitnih faktora za komunikacijsku industriju u 2017. godini uzimajući u obzir brze promene u tehnološkoj industriji, inovacije u sektoru medija, kao i sociološku i političku situaciju u svetu.

#1 Internet of things i veštačka inteligencija (AI)
Budući da je broj nosivih uređaja sve veća na tržištu, očekivano je da će korisnici kreirati sopstvene pametne eko-sisteme, prilagođene njihovim potrebama, željama i načinu života. Brendovi će morati da prihvate tehnologiju više nego što to sada čine, i u još većoj meri se fokusiraju na potrošače tako što će im dopustiti da budu interaktivni na način na koji oni to žele.

Danas je korisnicima dostupno mnogo više od praktične i personalizovane upotrebe „Interneta stvari“ (IoT). Veštačka inteligencija (AI), koja je u velikoj meri prisutna, biće korišćena za upravljanje različitim aspektima života, bilo da je reč o sastancima, kupovini ili putovanjima. Prema podacima kompanije Gartner, više od dve milijarde online kupovina u 2017. godine biće ostvareno preko mobilnih shopping asistenata. Tako će trgovci, brendovi, turističke agencije, turistička odredišta, tačnije organizacije svakog tipa, morati da shvate i prilagode se ovim promenama.

#2 Faktor nesigurnosti – mogu li direktori vratiti poverenje građana?
Potrošači sve više gube poverenje u političke ličnosti i traže podršku, odgovore i očekuju da poslovni ljudi i brendovi preuzmu glavnu reč. Istraživanje je pokazalo da čak 82 odsto potrošača ima više poverenje u kompaniju ili brend čiji je izvršni direktor (CEO) aktivan na društvenim mrežama. Na primer, kada izvršni direktor neke kompanije ili brenda iskazuje pozitivan stav o relevantnim svetskim pitanjima (društvenim ili političkim), korisnici imaju više poverenja u njegove liderske sposobnosti. Takođe, podjednako je važno kojim tonom se CEO-ovi obraćaju u svojim objavama na društvenim mrežama. Ljudi će steći poverenje u onoga ko im se obraća toplim tonom, empatijom, iznoseći stavove i mišljenja na njima prihvatljiv način.

#3 Nova generacija influensera na društvenim mrežama
Mnoge kompanije i organizacije su već prepoznale važnost saradnje s influenserima na društvenim mrežama, pri čemu se misli na blogere, vlogere, YouTubere, influensere na Instagramu i Twitteru koji pokrivaju različita područja, modu, lepotu, gastronomiju, gejming, IT, itd. Međutim, njih ne treba posmatrati kao samo još jedan kanal komunikacije, već je potrebno da kampanje budu pažljivo i kreativno osmišljene kako bi dominirale kreativnom zajednicom. Ovakve kampanje će omogućiti brendovima da ostvare uticaj na društvenim mrežama sa ogromnom lojalnom publikom koju većina kompanija može samo da sanja.

#4 Hibridna stvarnost
Kompanije koje prepoznaju napredak u korisničkom iskustvu kao ključni element inovacija korišćenjem izmenjene realnosti (AR), virtuelne realnosti (VR) i pomešane realnosti (MR) bolje će ostvariti konkurentsku prednost na tržištima koja u sve većoj meri zahtevaju sofisticirane usluge. Komunikacija na svim nivoima, u bilo kojem delu sveta, nikad nije bila jednostavnija, bilo da je u pitanju komunikacija putem FaceTime-a, instant poruka, gejming kanala, itd. Način na koji komuniciramo se brzo razvija, a razvojem tehnologija AR, VR i MR, digitalni i fizički svetovi postaju sve integrisaniji, omogućujući korisnicima da dožive iskustva koja se ranije nisu mogla ostvariti.

#5 Saradnja javnog i privatnog sektora
Tekuća godina je, u političkom smislu, širom sveta bila turbulentna, ali se ispod sveg tog haosa i dalje donose političke odluke, a u 2017. godini ćemo biti svedoci veće saradnje između privatnog i javnog sektora. To je sasvim logično, uzimajući u obzir UN-ov plan „Suistainable Development Goals 2015–2030“. Najveća pitanja na globalnom nivou će biti rešavana zajedničkim naporima privatnog i javnog sektora, što će omogućiti da privatni sektor utiče na javni i obrnuto.

#6 Novi prostor za takmičenje
Omiljene društvene mreže Facebook, Instagram i Twitter fokusiraju se na plaćeni sadržaj više nego ikada, ali je isto tako zasićenost porukama i kampanjama na ovim mrežama veća nego ikad. Prema poslednjim istraživanjima, što je veći broj fanova na Facebook stranicama to je manji njihov organski doseg. Brendovi i kompanije danas na raspolaganju imaju netradicionalne platforme koje još nisu toliko opterećene konkurencijom, na kojima je moguće, uz konkretno osmišljeni sadržaj i poruke, ostvariti svoj cilj, biti primećen i ne gubiti se u masi. Netradicionalne platforme predstavljaju izazov brendovima i agencijama u stvaranju kreativnog i inovativnog sadržaja kojim će podstaknuti zanimanje za njega.

#7 Uživo i neobrađeno
Najveće promene u 2016. godini odnose se na korišćenje platformi za direktan prenos, kao što su Facebook Live i Periscope. Time je kompanijama i brendovima omogućeno emitovanje sadržaja na globalnim razmerama, bez ikakvih filtera. Mlađa publika, millenijalci i generacija posle njih ne žele da čekaju na informacije, već žele da su one dostupne odmah, i to na njihovim omiljenim platformama. To su prepoznali mediji, ali i brendovi, ulažući novac u live blogove, streaminge i deljenja putem društvenih mreža, a sve sa ciljem kako bi ostali relevantni za određene ciljne grupe.

Više o ovoj temi biće reči na regionalnom forumu komunikacionih lidera IZAZOV 2017.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Milica Divić, Senior Consultant, Grayling


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari